Chloe univerzum – az utánozhatatlan Chloe Eau de Parfum 2008

1952 – megszületik a francia Chloe divatház, a hordató de mégis minimalista luxust képviselő ruháival

1985-2001 -Karl Lagerfeld és Stella McCartney vezetik sikerrel a divatházat.

1975 – megszületik az első Chloe parfüm, amely neves egyszerűséggel (vagy gyakorlatias minimalizmussal) a Chloe nevet kapja

2008 – megjelenik a Coty céggel együttműködve az ikonikus Chloe Eau de Parfum, amellyel újradefiniálták a rózsás parfümöket.

2016 – megszületik a Chloe új arca, a virágos Chloe Fleur de Parfum!

chloe edp

A Chloe újra és újra bebizonyítja, hogy helye van a legnagyobb márkák között, magam részéről, ha megtehetném, csak Chloe ruhákban és illatokban járnék, annyira magaménak érzem a brand hitvallását és stílusát. 2008 óta már tudjuk, hogy a rózsa, mint parfümösszetevő az egyik legszebb, legmisztikusabb és leginkább sikkesebb interpretációja a Chloe Eau de Parfum, amelynek sikere elképesztő, napjainkban is a toplisták élén áll. És hogy mi a titka? Íme:

BESZÉLGETÉS A RÓZSÁRÓL MICHEL ALMAIRAC-KAL, A ROBERTET PARFÜMKREÁTORÁVAL

Miért a rózsa a nagy visszatérő a parfümöknél?

A rózsát imádják a szépségéért, az ezernyi színben pompázó szirmaiért, mint ahogyan a költők és írók kedvence is évszázadokon át. A parfümkészítésben is ugyanolyan fantasztikus összetevő, mint amilyen királynői szerepet betölt a virágok közt. A rózsa visszatérése annak köszönhető, hogy megnőtt az igény a karizmatikus illatok iránt, melyek erős identitással rendelkeznek. A rózsa az egyik legalapvetőbb illat, melynek sosem tudott ártani a népszerűség.

Mitől ennyire modern a rózsa illata?

Hála a parfümkészítőknek, akik a rózsának újszerűséget adtak. A sikerük titka az volt, hogy egészen új oldalát mutatták meg az illatnak. Kombinálták új, eddig még nem használt anyagokkal, így az illat olyan oldaláról bontakozott ki, mint még soha – virágos, gyümölcsös, zöld és mézes –, melyek mind megtalálhatóak az új Chloé illatban. Nincs többé egyszerű rózsaillat, de van igazán modern, amely sokkal összetettebb illatkompozíció, mint a múlt rózsaillatai.

Miután a rózsaillat a múltban elavulttá és unalmassá vált, a mostani visszatérés vajon igazán hosszútávú lesz?

A régi rózsaillatok inkább tűntek régimódinak, mint a maiak, de ez nem azt jelenti, hogy nem voltak igazán jó minőségűek. Ez ugyanis mind divat kérdése. Azt hiszem, akkor amikor a divat ilyen gyorsan változik, nem lehet azt mondani, hogy örökké fog tartani a rózsának ez a reneszánsza, hiszen a parfümkészítőknek mindig van valami különleges a tarsolyukban.

rozsak

Ez a legnőiesebb, legsikkesebb, legtitokzatosabb illat ma a parfümök közt?

A rózsa nőies, sikkes és végtelenül romantikus. Paradoxonnak hangzik, hogy amíg a rózsa a legismertebb virág – a formái, a színei, az illata  – addig az egyik legtitokzatosabb is egyben.

Akkor a rózsa csupán egy parfümkészítő szerelme?

A parfümkészítés kezdete óta a rózsa a királynő az illatok világában. Manapság újra a gyönyörű anyagokon van a hangsúly és hódít a régen népszerű dolgok reneszánsza, például az utóbbi időben elfelejtett rózsa irányába.

Hogyan készít egy elbűvölő rózsaillatot?

Tudással! Nincs varázsrecept, de törekszünk arra, hogy időről időre megújítsuk és eddig ismeretlen oldaláról mutassuk be a rózsát, elkötelezve magunkat a kiváló anyagok mellett.

Mitől modern mégis a Chloé illat?

Chloé a mindenek felett álló rózsaillat.  Virágos, púderes, nem aldehides vagy ciprusos illat.  A szívillatban a rózsa van, virágos, gyümölcsös, zöld és mézes összetevőkkel, melyek ugyanúgy megtalálhatóak a természetes rózsaillatban is, és melyet mindenki a saját stílusa szerint interpretál  Olyan, mint egy kaleidoszkóp, minden alkotóelem a rózsa más és más arcát tükrözi.

Ezek szerint várható egy ‘rózsa divat’ trend? 

Mindig erős kapcsolat van a divat és az illatok közt.  Úgy gondolom a divatházak úgy térnek vissza a rózsához, mint egy illathoz, mely emlékeket ébreszt, hat a nők tudatalattijára, nemes, tiszta és karizmatikus. A rózsa egy másik világba visz, mint a divat. Így válik egy márka lenyűgöző nagykövetévé… A Chloé esetében az inspiráció központjában a minőség áll. Mint egy gyönyörű ruha, szerettünk volna létrehozni egy elegáns, nőies és kifinomult illatot.

Végül nézzük meg, milyen illatok tartoznak a Chloe univerzumhoz!

Chloe Eau de Parfum
Chloe Eau de Parfum
L'Eau de Chloe
L’Eau de Chloe
Chloe Intense
Chloe Intense
Roses de Chloe
Roses de Chloe
Chloe Eau de Toilette 2009
Chloe Eau de Toilette 2009
Chloe Eau de Toilette 2015
Chloe Eau de Toilette 2015
Chloe Fleur de Parfum
Chloe Fleur de Parfum

Tegnap az új Fleur de Chloe-ról olvashattatok, holnap pedig gyertek újra a blogra, mert a klasszikus Chloe L’Eau de Chloe lesz terítéken! És ne feledjétek, csúcs nyereményjáték hamarosan, le ne maradjatok róla!

Andrea



Vélemény, hozzászólás?

Az email címet nem tesszük közzé. A kötelező mezőket * karakterrel jelöljük.

  • Facebook
  • Twitter