Azt hiszem, minden túlzás nélkül állíthatom, hogy az év megjelenésének számít az, hogy március elsején világpremierként a parfümériák polcaira került a Guerlain legújabb parfümje,a Mon Guerlain Angelina Jolie arcával. Nem csak azért, mert a Guerlain (is) viszonylag ritkán jelentkezik vadi új (erre még visszatérünk), azaz nem flanker/változat illattal, hanem mert olyan világsztárt nyertek meg maguknak a kampányhoz, mint Angelina Jolie, aki jelenleg a legkeresettebb és legismertebb női hollywoodi színésznő (oké, meg Brad Pitt volt neje).
Őszintén, magam részéről abszolút üdvözlöm a koprodukciót, a koncepciót és az illatot, megjelenése óta használom, együtt élek vele úgyhogy úgy érzem, már hitelesen tudok nyilatkozni róla, s ezt meg is teszem egyenesen 3 posztban, mert egybe nagyon hosszú lenne, ennek az illatnak komoly előélete van, kérem szépen:)
Nyílt titok, hogy a Guerlain Franciaországban számít igazán piacvezető parfümmárkának (hiszen igazi francia niche parfümház közel 200 éve), szerte a világban már kevésbé ismert vagy népszerű, mint mondjuk a Lancome (bizony, vissza-vissza köszön majd a Lancome a La Vie est Belle és a Mon Guerlain összehasonlítása révén). A márka éppen ezért azon dolgozik, hogy a Guerlain név elismerőbben csenghessen Franciaországon kívül is, így a következő illatuk kampányához szükség volt egy olyan illatra és arcra, amely foglalkoztatni fogja a világot egy darabig. Köztudott, hogy Angelina Jolie nem adja sokszor nevét és arcát reklámokhoz, termékekhez, beauty kampányban például ezidáig nem is szerepelt.
Thierry Wasser víziójában egy olyan nő képe lebegett, aki egyszerre képviseli az időtlen, klasszikus stílusú, nagy betűs NŐT és a gyengéden ölelő karú szeretőt, anyát, egyszóval azt a nőt, aki korunk ideálja, aki a legtöbb szerepében remekül megállja a helyét. Angelina kiválóan megfelel ennek a képnek, keményen dolgozó rendező és színésznő, szerető és gondoskodó anya, és a világért tenni akaró, adakozó ember. Szerintem szép, megnéztem pár interjú videót vele, és lenyűgöz az a természetes elegancia és kifinomultság, ami sugároz belőle. Úgyhogy mint anya, mint dolgozó nő, és mint szociálisan érzékeny lény, azonosulni tudok vele, úgyhogy nagy a valószínűsége, hogy a Mon Guerlain is betalál nálam (így működik ez, na!). Mon Guerlain, magyarul az Én Guerlain-em, a logo és bármiféle név nélkül üveg is azt üzeni, hogy ezt az illatot mindenki a saját arcára, személyiségére formálhatja, ami egyébként egyfajta divat mostanság a parfümök körében.
Hihetetlen, de az együttműködés már 2 éve megköttetett (csak érdekességképpen, hogy a színfalak mögött már évek óta javában zajlik a munka, melynek eredményét a hetekben láthattuk), s a Mon Guerlain körül keringő számos legenda közé tartozik az, hogy Angelina a Guerlain-nel köttetett szerződés által kapott összeget teljes egészében alapítványának ajánlotta fel. És hogy miért bólintott rá Angie az együttműködésre? Édes emlékek…édesanyja (aki korán elhunyt) piperepolcáról volt ismerős a Guerlain mint púder (állítólag imádott velük játszani, szaglászni), és mivel ilyen kellemes emlékeket idézett fel benne a márka (és gondolom meggyőzte őt a minőség), rábólintott az együttműködésre.
“Olyan nőknek kreálunk illatot, amelyet csodálunk.” – Jacques Guerlain
Érdemes a fenti videót megnézni, a Guerlain ház parfümőre, Thierry Wasser mesél a Mon Guerlain ideájáról, az alapanyagokról, a koncepcióról (angol felirat). A Shalimar és Mitsouko után a Mon Guerlain az, amelyben benne van a potenciál, hogy új ikonikus pillére legyen a parfümháznak.
A következő posztban az illatról olvashattok bővebben, itt pedig magáról a kampányról, a reklámvideóról, benne érdekességek és kulisszatitkok!
Andrea