Új darabokkal bővül a Nishane márka

Már olvashattatok többször a csodás török (isztambuli) niche parfümmárkáról, a Nishane-ről a Parfümblogon. Szerencsés vagyok, mert kipróbálhattam a 2015-ben debütáló, 16 illatból álló extrait sorozatot, és benne több parfümszerelemre találtam (imádott Tuberóza, Wulong Cha, Passion Choco, Ambra Calabria). 2016-ban Rúmi, a híres perzsa költő munkássága ihlette két, díjesőket bezsebelő illattal jelentkezett a márka: a Fan Your Flames édes-fás-rumos, gourmand jellege belopta magát a legtöbb parfümrajongó szívébe, a Hundred Silent Ways pedig puha csók a bőrön vaníliával, írisszel és fehér virágos akkordokkal.

nishane fan your flame parfümblog nishane hundred silent ways parfümblog

 

 

 

 

 

2017 újabb Nishane illatoktól lesz hangos, azaz éppen most is már az, hiszen ezekben a napokban zajlik a legnagyobb parfüm kiállítás Milánóban (Excense) és a három új illat itt debütál, immár hagyományosan. Roppant szomorú vagyok, hogy nem lehetek ott, évek óta készülök elmenni, de hol egy gyerekszülés, hol egy munkahely váltás megakadályoz ebben… 🙂

A három a új parfümöt nem más ihlette, mint a Törökországban igen népszerű és nagy hagyományokkal rendelkező árnyjáték.

“A karagöz egy török árnyjáték, mely valószínűleg a 16. században terjedt el az Oszmán Birodalomban. Eredetéről megoszlanak a vélemények. Az árnyjáték két főszereplője Karagöz („fekete szem”, vagy „cigány”), a tanulatlan, ám szókimondó és szellemes parasztlegény, és Hacivat [hadzsivat] (vagy Hacivad), a művelt városlakó, aki oszmán-törökül is tud verselni. A karagöz-játékokat régebben főtereken, kávéházakban játszották,[1] és az egyik legkedveltebb szórakoztatási forma volt. A mozi és színház elterjedése óta háttérbe szorult, ma már jóformán csak Ramadankor, illetve főképp gyerekeknek szánt színházi előadásokon, hagyományőrző programokon találkozni vele.”

Hacivat-Theatre

Hacivat – a három illat egyike képviseli a modern, trendi urbanlife stílusú férfi archetípusát, tisztelgés az elegancia, a hozzáértés és a művészetek szeretete előtt. Az illat maga egy klasszikus chyre: száraz erdei fa, tölgymoha, cédrus, jázmin, pacsuli, bergamott, ananász és grapefruit gyönyörű fehér, tisztaságot idéző üvegben.

Karagoz-Shop2

 

Karagoz – a hipster, az őszinte lazaság illata, mely tisztelgés a szellemesség, nyíltság és őszinteség előtt. Ananász, fekete szőlő, zöld fűszerek, neroli, jázmin, pacsuli, vetiver, agarfa, ámbra. Érezhetően egy vagány illatra számíthatunk, feketés-szürke üvegben.

Zenne-Boudoir

Zenne – a három illat közül ő képviseli a nőiességet, tisztelgés a szépség, önbizalom és flört előtt. Grapefruit, rebarbara, fekete ribizli, török rózsa, gardénia, szantálfa, vanília, ambergris, pézsma. csodásan puha, izgalmasan vibráló illat lehet.

A kreatív igazgatók, Mert Güzel és Murat Katran Karagöz és Hacival legendáját a mai, modern világba átültette, játékosságukat és mai mondanivalójukat parfümtrilógiába Jorge Lee ültette át. Csakúgy, mint az árnyjáték eredeti témája, a Nishane parfüm trilógia célja is az, hogy kihangsúlyozza a emberek ellentmondásos interakcióját, amely megfigyelhető minden egyes kultúrában.

HACIVAT JPG

 

KARAGOZ JPG

 

ZENNE JPG

 

Őszintén? Egyszerűen odavagyok és leborulok Mert és Murat előtt, akik ezt a márkát ennyire kreatívan terelgetik afelé, hogy a világ egyik legelismertebb niche márkája legyen. Eredetiségből, minőségből és kivitelezésből 100%! Ha van parfümmárka, amely valóban a niche parfüm fogalmának megfelel (azaz a művészetként alkotott parfümök), akkor az a Nishane. Igyekszem kipróbálni őket, és akkor jelentkezem bővebb beszámolóval.

További Nishane illatokért látogassatok el a márka honlapjára!

Andrea



Vélemény, hozzászólás?

Az email címet nem tesszük közzé. A kötelező mezőket * karakterrel jelöljük.

  • Facebook
  • Twitter