Parfümhasználók típusai

Az év utolsó napjára egy kis humor…megpróbáltam a parfümhasználók, parfümhasználati módok típusait összeírni. Jó szórakozást!

2586147_f520

A Hedonista

Szinte mindent magára fúj, ken, csöppent, ami illatot bocsájt ki. A Hedonista típus legmagasabb szinten már akár saját illatot is kikever pár illóolajból. A Hedonista előszeretettel gyűjtögetnek, de a Gyűjtögető típustól az különbözteti meg, hogy az összeharácsolt parfümöket el is használja.

Az Újdonság-rajongó

Bizony, ez a típus mindenre bukik, ami új. Szinte naponta bújja a beauty magazinokat, benne újdonságokra vadászva. Vérét a kíváncsiság pezsdíti fel, szinte vadászként csap le egy-egy premier parfümre. Az újabb és újabb illatingereket keresi, ezért sosincs kedvence, soha nem állapodik meg egy illatnál.

A Bizonytalan

Az Újdonság-rajongó “könnyített” változata: a Bizonytalan is mindig az újabb és újabb illatokat keresi, de nem azért mert annyira kíváncsi lenne az új trendekre, hanem azért, mert egyszerűen nem tud egy illat mellett dönteni. Állandóan kísérletezik, próbálgat, ő az a típus, aki leszólít az utcán, hogy milyen illatot viselsz, majd saját magán kipróbálva már fanyalog. Képes 1 nap alatt megutálni régen szeretett illatot is.

A Gyűjtögető

Harácsolás a legmagasabb szinteken. A kezdők még minden parfümöt begyűjtenek, legyen szó drága vagy olcsó márkáról, a fejlettebb típusok, vagy Felvágósok csak bizonyos márkákat preferálnak (előszeretettel niche márkák között mazsoláznak). Polcán roskadoznak az illatok, melyek 99%-a érintetlen, soha nem használja őket, mindig a legújabb kedvenc kerül kézbe.

A Megállapodott

Nos, ez a típus nem sok vizet zavar a parfümpiacon. Ezer éve egy illatot használ, nem hajlandó váltani, ragaszkodik a régi, jól bevált “signature” illatához. Sajnos ez a típus sokszor csalódik, mert tuti kivonják a forgalomból a kedvencét.

Az Allergiás

Nagy kedvencem ez a típus: gyakorlatilag az örök optimista, ugyanis szinte minden illattól fejfájást kap, allergiás lesz rá, de nem adja fel, keresi-kutatja azt a parfümöt, amit elvisel magán. Segítek: ez az esetek 99%-ában a Bvlgari Omnia Crystalline lesz 🙂

A “Szappan meg a víz csodákra képes!”

Ez a típus úgy tartja, hogy a parfüm ördögtől való, és csak a rosszlányok meg a nem megfelelően tisztálkodott emberek használnak parfümöt. Éppen ezért ez a típus maximum illatosított golyós deót vagy sprayt használ. Vagy egy jó régi Priscilla Presley parfümöt őrizget a polcon, melyet ünnepnapokon magára fúj.

A “Húsvéti locsolkodós”

Ez a típus kiborít mindenkit. Miattuk született meg az előző típus is! A Húsvéti locsolkodós kvázi minden nap húsvét hétfőt tart. A lehető legbrutálisabb parfümöket locsolja szó szerint magára, fejlettebb típusok ezeknek az illatoknak a hamis változatait használja, hadd legyen még durvább az illatélmény. A Húsvéti locsolkodós fő-fő archetípusa a parfümöt pulcsin keresztül hónaljba fújja. Igen, a saját szememmel láttam már ilyet, és a parfüm egy hamis Dior Poison volt…

A Felvágós

Csakis neves, divatos parfümöt használ, attól függetlenül, hogy tetszik-e neki, ha éppen azt olvasta egy illatról, hogy az most divat, akkor azt beszerzi. Ritkán van nagy kedvence, gyakran csapong, éppen úgy, ahogy a parfüm elit kedvencei változnak. Ő az a típus, aki a parfümös fórumokon, oldalakon minden éppen felkapott illatról ódákat zeng.

A Parfümblogger

Egyszerre Hedonista, Gyűjtögető, Felvágós, Újdonság-rajongó és Megállapodott. Ugyanúgy lázba hozza egy finom illatú illatgyertya vagy egy légfrissítő is, képes hosszú percekig elemezgetni magában az előtte álló emberek parfümjeit, mindent magára locsol válogatás nélkül, éppen ezért gyakran rosszul is lesz saját magától. Mindent ki akar próbálni, mindent beszerez, amiről jót olvasott, aztán ezek az illatok a polcán porosodnak, mert van 2-3 nagy kedvence, amit évek óta használ, és legszívesebben azokhoz nyúl. Egy óriási kedvence van, amit természetesen már kivontak a forgalomból. Éppen ezért már azon gondolkodik, hogy kikeveri (kikeverteti saját magának).

🙂

Andrea



Vélemény, hozzászólás?

Az email címet nem tesszük közzé. A kötelező mezőket * karakterrel jelöljük.

  • Facebook
  • Twitter