Ázsia meséi ? By Kilian

Ázsia különleges világa, a nyugatitól olyannyira eltérő kultúrája rengeteg embert vonz, hisz ott minden teljesen más, egzotikus, hagyományokkal, tradíciókkal és gazdag vallási értékekkel teli. A By Kilian cég is egyik kedvenc témájának választotta Ázsiát, egyik kollekciójuk az Asian Tales nevet kapta, melynek már 6 tagja van, plusz idén is, és jövőre is megjelenik még 1-1 parfümjük. Két nagy újdonságuk megérkezett a Madison Parfümériába, így gyorsan le is csaptunk rá. Az Asian Tales sorozatot ugyan kifejezetten az ázsiai célközönség számára tervezték, mégis erről a két illatról biztosan mondhatom, hogy nálunk is megállja a helyét?.sőt használta közben még úgy is érezhetjük, hogy egy hosszú egzotikus utazáson veszünk részt.

dsc_0700

Hogy miért is készült külön széria a távol-keleti parfümkedvelők számára? Nos, ennek az az oka, hogy mások a szokások, más az emberek ízlése, a parfümökkel szemben támasztott elvárása. Míg Indiában az erősen orientális, fűszeres, virágos, édes, sokszor nagyon tömény, erőteljes illatokat kedvelik, addig a még keletebbre fekvő országokban – mint pl. Malajzia, Vietnam, Szingapúr, Kína vagy Japán – az emberek jobban visszanyúlnak a természethez, nem szeretik a mesterséges illatok, mint ahogy az édes vagy nehéz illatokat sem. A parfümökben is a hagyományokat keresik, valamint azokat az összetevőket, amik náluk is megtalálhatók, amiket jól ismernek, és régóta használnak.

Legjobb példa erre az Imperial Tea, mely nagyon gazdag aromájú, nagyon finom, száraz, friss, zöld, fás unisex illat. Fantasztikusan alkalmazkodik a férfi és női bőrhöz egyaránt. Viszonylag kevés illatról van az a véleményem, hogy tényleg unisex – és még jól is áll mindkét nem számára – de ez valóban az. Összetevőit jázmin és tea alkotják, készítése során jázminteát meleg vízzel öntöttek le, plusz még minimális mennyiségű jázmint is hozzáadtak és így készült el ez a nagyon finom, természetes, nyári melegben üdítő, hűsítő illat. Az egész nagyon, de nagyon ázsiai, mintha még egy kis bambuszt és rizst is éreznék benne, de ezt már lehet, hogy csak én képzeletem társította hozzá. A híres parfümőrnek Calive Beckernek nagyon élethűen sikerült megjeleníteni Ázsiát. Mikor először magamra fújtam az illatot, olyan érzésem volt, mintha vendégségben lennék egy tradicionális japán házban és a földön ülve kortyolgatnám a teát, miközben az ablakon keresztül a hosszan elhúzódó hegyekben és virágzó cseresznyefákban gyönyörködnék. Megnyugtató érzés, megnyugtató illat, az ember teljesen relaxált állapotba kerül tőle, közelebb visz önmagunkhoz és a természethez. Segít egy kicsit lecsendesedni, megállni a rohanásban. Ezt az illatot vétek lenne kihagyni, remélem nálunk is egyre többen ismerik meg, minden szempontból újdonság és különlegesség a parfümök palettáján.

Másik újdonság a Sacred Wood, melyet kínai és japán mondák ihlettek. Tiszta, száraz szantál illat, mely szintén tökéletesen jeleníti meg a Távol-Keleti hagyományokat. Az illat nagyon letisztult, egyszerű, mégis minőségi, a szantálfa mellé egy kis tej is került a kompozícióba, de épp csak annyi, hogy enyhe krémességet adjon neki, az arányok tökéletesek a száraz, fás jelleg abszolút megmaradt. Az Imperial Tea mellett ez is abszolút unisex, nagyon finoman bontakozik ki nőkön és férfiakon egyaránt. A friss, száraz illat a legnagyobb hőségben igazán ideális választás, mintha direkt úgy tervezték volna, hogy Ázsia monszunos tájain a rekkenő, párás hőségben is szívesen viseljék a parfümrajongók. Nagyon természet közeli, a klasszikus kínai, japán és egyéb távol-keleti hagyományok és tradíciók is szinte a szemünk elé vetülnek, ha magunkra fújjuk a Sacred Tea-t. Van benne valami magasztos, valami ősi erő, az ember és a természet összhangja, amikor még az ember nem kizsákmányolta környezetét, hanem egy boldog és kiegyensúlyozott, építő kölcsönhatásban élt vele. Európai környezetben akár nyárra, akár munkahelyre diszkrét, harmonikus és nagyon finom választás.

Szylwy



Vélemény, hozzászólás?

Az email címet nem tesszük közzé. A kötelező mezőket * karakterrel jelöljük.

  • Facebook
  • Twitter