Minya Viktória, magyar Orr az első magyar parfümmel – interjú

Minya Viktória, magyar parfümőr előtt minden út nyitva áll arra, hogy valóban nemzetközileg is elismert magyar márkát vezessen be a niche parfümök egyre szélesedő világába. A Parfums Viktoria Minya első, bemutatkozó illata a Hedonist alig egy hónap alatt szédületes utat járt be a legismertebb parfümös berkekben: azok, akik kipróbálták a parfümöt, csak felsőfokban beszélnek róla, ráadásul az üvegét máris a 15 legszebb tavaszi parfümös üvegek közé emelte a beautyhigh.com oldal.

Bár a parfümmárkához és annak születéséhez (sajnos) nincs közöm, mégis büszkeség tölt el, hogy hazánk lánya a siker kapujában áll egy ízig-vérig magyar parfümmel. A következő interjú során kiderül, miért is érdemes rajongani Viktóriáért és a Hedonistért.

Viktoria Minya
Viktoria Minya – Rana Massaad fotója

Parfümblog: Volt-e valamilyen jele a múltadban annak, hogy később parfümőrré válsz és saját parfümmárkát hozol létre? Mennyire foglalkoztatott a parfümök, illatok világa?

Viktória: Gyerekkorom óta érdekelt az, hogy hogyan lehet közvetíteni az érzelmeket a művészetek segítségével. Mindig is kerestem az önkifejezés különböző formáit, táncoltam, énekeltem, fotóztam és évekig tagja voltam a híres Földessy Margit stúdiónak. Tiniként lettem parfüm-mániás, és az összes zsebpénzemet parfümmintákra költöttem. Azt kértem karácsonyra, névnapra, szülinapra, húsvétra, a mikulástól és minden egyéb olyan ünnepre, ahol valami ajándék volt kilátásba helyezve? A barátnőimmel mindig egy parfüméria környékére beszéltem meg találkozót, és rendre mindent végigszaglásztam, akár órákon át.  Mondhatni, hogy erre a pályára készültem egész életemben, de ez csak akkor vált tudatossá, mikor Párizsba költöztem.

Parfümblog: Magyarként mennyire volt nehéz parfümőrré válnod? Mennyire volt rögös a hozzá vezető út?

Viktória: Természetesen éreztem, hogy pl. a franciákhoz képest hátránnyal indulok, mivel náluk teljesen egyértelműen része a kultúrának a parfümök és a nyersanyagok ismerete. Nekem például meg kellett tanulnom a rózsaolajjal dolgozni és egyáltalán azt értékelni. Amikor először, még az iskolában szagoltuk, én kifejezetten nem szerettem ezt a nemes alapanyagot, mert nem értettem, hogy az a tömény, nehéz, émelyítően mézes aroma hogyan van bármilyen összeköttetésben a nagymamám kertjében virágzó rózsabokorral. Mivel később, amikor már parfümőrként dolgoztam, egyre több nemzetközi megrendelésnek kellett eleget tennem, rá voltam kényszerítve, hogy minél többféle módon használjam fel egy-egy illat megalkotásához. Például a Közel-Keleten a rózsaolaj az egyik legnépszerűbb illat, amihez a lakosság nagy része már gyerekkorától hozzászokik, akár íz formájában is, ezért a legtöbb, rózsaolajat nagymértékben tartalmazó illat rendszerint nagy siker abban a régióban.

Parfümblog: Egy parfüm brand felépítése és bevezetése a piacra mindig óriási munka. Téged mi inspirált a saját márkád létrehozásában, mitől egyedi a Parfums  Viktoria Minya?

Viktória: A világ parfümgyártásának központjában, Grasse-ban eltöltött évek alatt átjárt a parfümkészítés hagyományának tisztelete, és egyre jobban kirajzolódott bennem egy olyan alkotás, ami visszatér a parfümök használatának gyökereihez, amikor még a parfüm felvitele egy különleges, kivételes és rendkívüli pillanat volt. Egy teljesen egyedi illatot akartam készíteni, ami bearanyozza a viselője napját és megidézi a parfümök aranykorát. Megfogadtam, hogy sosem kötök kompromisszumokat a költségkímélés érdekében, nemesebbnél nemesebb nyersanyagokat használok és különleges alkotási technikákat alkalmazok.

Hedonist
Hedonist – Várfi István munkája

Parfümblog: Idén megjelent első parfümöd Hedonist néven. A név sokat sejtető, mégis elárulnád, hogy neked mit jelent ez az illat, mi volt a megalkotásánál a koncepciód?

Viktória: A hedonizmust sokan összekeverik az érzéki örömök hajszolásával, de igazából egy olyan hitvallásról van szó, ami az érzékek örömét magasztalja. Arról van szó, hogy ha érzékszerveink gyönyörködtetve a látvány, az ízlelés, a hallás, tapintás vagy a szaglás útján, akkor abban a pillanatban kétségbevonhatatlanul boldogok vagyunk. Azt akartam, hogy a parfüm ne csak egy szaglószervi élmény legyen, hanem önmagunk kényeztetése minden lehetséges módon. Ezért került az üvegbe több mint 500 darab valódi kristály és ezért ragaszkodtam egy egyedi külső csomagoláshoz, (kézzel készült fadobozhoz, kígyóbőr mintás borítással). A hedonizmus természetesen visszaköszön az illatjegyeknél is, hiszen dohánylevél, méz és rum is van az összetevők között.

Parfümblog: Párizsban élsz és dolgozol, a brand design kidolgozásában is egy magyar szakember volt segítségedre, valamint a márka weboldala angol és francia nyelv mellett magyarul is elérhető. Tudatosan őrzöd magyar szálakat? Mennyire magyar a Viktoria Minya Parfums? Magyarországon hol juthatunk hozzá a Hedonisthoz?

Viktória: A Hedonist abszolút magyar projekt, magyar Orral, magyar tervezővel, magyar informatikusokkal, magyar fotóssal és magyar beszállítókkal. Nem tudatos volt egyébként, hogy így alakult, egyszerűen számomra természetes, hogy magyarul is elérhető a honlap, ha már én is magyar vagyok. Valamelyik nap húztam fel magam egyébként, hogy az egyik Budapesti szállodának nem elérhető magyarul a honlapja?

Emellett természetesen minden komoly parfümmárka képviselteti magát Párizsban, Franciaország a parfümkreáció egyik világközpontja, így egy magyar márkának is kikerülhetetlen itt bázist kialakítani. Ehhez pluszban hozzájön az, hogy a vőlegényem Francia, ezért személyes szálak is idefűznek.

Magyarországon egyébként már kapható a Hedonist, a csodaszép, különleges parfümökre specializálódott üzletben, a Neroliban lehet megnézni, megtapogatni és kipróbálni. Nagyon büszke vagyok rá, hogy én alkothattam meg az első, igazán magyar parfümmárkát, és nagyon boldoggá tesz, hogy ennyire pozitív az illat fogadtatása otthon is.

Viktória munka közben
Viktória munka közben – Maklári Tót Attila fotója

Parfümblog: Bár még csak most debütált a Parfums VM, milyen visszhangja van? Elárulnád, hogyan tervezed a jövőt, mit várhatnak a parfümrajongók tőled?

Viktória: Nemzetközi szinten hatalmas sikere van a parfümnek, rendelnek tőlünk a világ minden tájáról, még Tasmániából, Hawaiiból és Alaszkából is. Rengeteg fantasztikus parfümkritikával dicsérik a Hedonist parfümöt, és naponta kapok a vásárlóktól köszönő emaileket! Természetesen már dolgozom a sorozat folytatásán és most készül egy új, egyedülálló mobilalkalmazás is egy frenetikus magyar csapattal, ami teljesen új alapokra helyezi a parfüm kiválasztásának folyamatát.

Parfümblog: Mi a véleményed a jelenlegi parfümkultúráról, parfümökről, parfümgyártásról legyen szó designer, celeb vagy éppen niche (indie) márkákról. Vannak olyan illatok, parfümök, melyek a kedvenceid közé tartoznak vagy éppen kiemelkedőnek tartasz?

Viktória: Sok kortárs parfümőr munkája kiemelkedő alkotás, ami inspirálóan hat rám, de lassan én is el vagyok veszve a naponta megjelenő több darabos kollekciók között. Volt szerencsém Olivier Cresp-pel együtt dolgozni, és az ő alkotásait tartom az abszolút etalonnak a parfümiparban. Azon kívül, hogy egy fantasztikusan közvetlen művészről van szó, abban a megtiszteltetésben részesültem, hogy ő elsők között véleményezte a Hedonist parfümöt. Azt mondta róla, hogy ?ennek az illatnak igazi személyisége van? ez a szófordulat azóta is többször  visszaköszönt a parfümkritikákban és én a szívemben dédelgetem ezt a nagyszerű bókot.

Hedonist
Hedonist – Várfi István munkája

A Hedonist parfümről itt olvashattok részletes kritikát!

Viktória Minya parfümmel Magyarországon a Neroli luxusparfümériában lehet megismerkedni, érdemes a Parfums Viktoria Minya weboldalra is ellátogatni, itt parfümöt és illatmintát is lehet rendelni. A márkát megtaláljátok a facebookon és a Twitteren is! Hamarosan pedig a Hedonist parfümről olvashattok bővebb kritikát.

Az interjút köszönöm Viktóriának 🙂

(fotók via viktoriaminya.com)



Vélemény, hozzászólás?

Az email címet nem tesszük közzé. A kötelező mezőket * karakterrel jelöljük.

Ez az oldal az Akismet szolgáltatást használja a spam csökkentésére. Ismerje meg a hozzászólás adatainak feldolgozását .

  • Facebook
  • Twitter