M mint Montale

Nagyon érdekes cikkre bukkantam a Fragrantica.com oldalon. Sikerült interjút készíteni a legendásan rejtőzködő életmódot folytató, csupa titokkal körülvett Pierre Montale-lal, gyakorlatilag mindent megtudunk róla és a méltán híres parfüm márkáiról.

Montale parfümök parfümblog

Pierre Montale gyakorlatilag három neves márkát futtatott fel 15 év alatt: a családja kezei közül futott ki a Comptor Sud Pacifique – a márka, amely a trópusi illatairól híres, no meg a fém flakonokról (érdekes vonzalom, megmaradt). A márka eladása után Pierre Montale Qatar-ban és Dubajban dolgozott, természetesen parfümökkel, a szaúdi királyi családnak alkotott illatokat. Nem sokkal később alapította meg Montale néven saját márkáját, amellyel Európával akarta megszerettetni az oudot, mint parfümösszetevőt. A terv bevált, Montale gyakorlatilag az oud (aoud) illatok királya lett, nincs még egy olyan márka, amely ilyen széles választékban kínálja a különböző oudos illatkompozíciókat. Legnépszerűbb parfümjei a rózsa és az oud nászából születtek. Mivel sok vásárló tetszését nem nyerte el az aluminium üveg (részben mert nem szép…szerintem, másrészt mert nem látni, mennyi parfüm van benne), valamint sokan frissebb, könnyedebb illatokra is kíváncsiak voltak a mestertől, ezért életre hívta a Mancera márkát, amely bár ugyanolyan kifogástalan minőséget képvisel, mégis játékosabb, élénkebb, frissebb illatokat nyújt.

Pierre Montale - egy, az alig néhány fotó közül, amely megjelent róla
Pierre Montale – egy, az alig néhány fotó közül, amely megjelent róla

Érdekes, bennem is felmerült a kérdés, hogy vajon miért jelenik meg annyi Montale és Mancera parfüm egy évben (9). Tudom, a rajongóknak ez mindig jó hír, viszont ilyen esetben mindig azt gondolom, hogy a mennyiség esetleg a kivitelezés, alaposan átgondolt koncepció vagy uram bocsá’ az egyediség rovására megy. Pierre Montale válasza erre a kérdésre az, hogy maguk a vásárlók “hajszolják bele” újabb és újabb illatok kreálásába, hiszen mindenki az újabb és újabb darabokra kíváncsi.

Az interjú kitér a híres hamisítási botrányra is. Tudni kell, hogy a Montale parfümöket előszeretettel hamisítják, arra kell figyelni, hogy a dobozon a márka párizsi székhelyének címe szerepeljen (68, Rue Pierre Charron vagy 26, Place Vendome), bármi más (esetleg dubaji cím) már hamisítványra utal. Ezért aki biztosra akar menni, az hivatalos forgalmazótól vásároljon, Magyarországon Budapesten, a Neroli parfümériában vásárolhatjátok meg a Montale parfümöket.

Ha eredetiben szeretnétek (angolul) elolvasni a teljes interjút, itt találjátok!

Andrea



Vélemény, hozzászólás?

Az email címet nem tesszük közzé. A kötelező mezőket * karakterrel jelöljük.

  • Facebook
  • Twitter