Korszakújító parfümök

A parfümgyártás közel egyidős az emberiséggel. A legkorábbi időkben már használtak őseink illatos olajokat, füstölőket, illatos vizeket. Ezek alapjai a legkülönbözőbb gyógynövények és illatos virágok voltak. Az ókori Egyiptomban olajba áztatott növényeket átszűrtek egy kelmén, így illatos kenőcsöt kaptak. A római időkben a legkedveltebb alapanyag a tömjén és a mirha volt.

Az araboknak köszönhetően az illatszerek elterjedtek szerte a világban, mivel ők találták fel egy újfajta desztilláló eljárást, amiből a növények illóolajait tudták kinyerni, így terjedtek el a rózsás parfümök. Ugyanebben az időben vált nagy kedvenccé a pézsma, mely a pézsmaszarvas mirigyváladékának egy kivonata.

Az európai parfümgyártás a 16.században indult be, melynek központja (máig is) Grasse. Az ipari forradalommal nem volt megállás a parfümök fejlesztése terén, gyakorlatilag máig is újabb és újabb illatalapanyagokat, eljárásokat próbálnak ki a parfümőrök.

 Néhány parfüm mérföldkőnek számít a parfümök világában, hiszen egy-egy új alapanyag vagy eljárás fűzhető a nevéhez.

 Casharel Anais Anais

A francia divatkreátor olyan illattal szeretett volna betörni a parfümpiacra, mely a fiatal vásárlóközönséget nyeri meg. A parfüm tervezése a név kitalálásával kezdődött: Anaitisz óperzsa istennő az élet és halál úrnője volt, aki híven tükrözte az akkori kor fiatal nőinek kettősségét és hatalmát. Az illatgyártásban először fordult elő, hogy egy illatra alapozva építik fel a parfüm szerkezetét. Az Anais Anais-nál a liliom kapta a főszerepet, és e köré erős illatú fehér virágokat nyertek, így lett az illat egyszerre friss, gyöngéd és romantikus.

 Chanel No.5

Minden idők legkeresettebb parfümje, Marilyn Monroe kedvence, a Chanel no.5 igazi korszakalkotó parfüm. Az első olyan illat, amelyben aldehideket, mesterségesen előállított jegyeket alkalmaztak. Olyannyira meghatározta a kor parfüm divatját, hogy 1921-es megjelenése után a nagyobb parfümházak sorra előálltak saját aldehides illataikkal, így egy új illatkategória, az aldehides illatcsalád is kialakult. Napjainkban is igen kelendőek azok a parfümök, melyek aldehideket tartalmaznak. Ezek az illatok elegáns, arisztokratikus jellegű illatok, gyakran tartalmaznak erőteljes, orientális vagy virágos jegyeket is, mindenképpen a karakteres, figyelemfelkeltő illatok közé tartoznak.

 Chopard Wish

A genfi óragyártó cég egyik legnépszerűbb illata, a Wish összetevőiben rengette meg a parfümvilágot. 1997-es megjelenése bebizonyította, hogy a különleges összetevőknek – mint a buja akác vagy a szenvedélyes kínai egres ? is helye van a modern parfümgyártásban. A Wish szakított azzal a hagyománnyal, hogy a megszokott illatalapanyagokat variálja vagy keverje össze. egyedi összetevői addig szokatlannak hatottak a parfümhasználók körében, de hamar népszerűvé vált, éppen az egyedisége miatt, így a Wish-nek köszönhetően a parfümök megálmodói mernek újabb és újabb ismeretlen alapanyagokhoz nyúlni.

Davidoff Cool Water

A Cool Water Woman több szempontból is mérföldkőnek számít a parfümgyártásban. Először is a Cool Water azt első igazán vizes jellegű parfüm: hűvös hegyi patakot megjelenítő illat olyan friss és tiszta mint a forrásvíz. Friss-vizes jegyeinek köszönhetően a nyári parfümök verhetetlen királynőjévé vált. Megjelenése óta váltak a vizes jegyű parfümök kelendővé és keresetté. De nem csak ennek köszönheti korszakújító szerepét. Az illatot felvezető reklámkampány jókora hírverést csapott a parfüm körül, nem kevesebb, mint 11 millió illatmintát mellékeltek különböző magazinokhoz, így az illatot rengetegen ki tudták próbálni. Azóta ezt a  trükköt számos parfümcég is alkalmazza, bevett szokás illatmintákkal teletűzdelni a női magazinokat.




Vélemény, hozzászólás?

Az email címet nem tesszük közzé. A kötelező mezőket * karakterrel jelöljük.

  • Facebook
  • Twitter