Avon Artistique parfümök – parfümkritika

Igazán jó koncepciójú illatokkal rukkolt elő az Avon áprilisban. Nyilván a most népszerű niche, artisan, művészi parfümtrendet szerették  volna meglovagolni az új Artistique sorozattal, amelyben 3 parfümmester mutatta meg, hogy milyen illatokat tud kreálni az Avon égisze alatt.

Nyilván tudom, hogy a niche és az Avon fogalmilag igen távol áll egymástól, hiszen a niche lényege a legdrágább alapanyagok használata, a parfümőr szabadsága, valamint a kis szériában való, manufaktúra szerű gyártás. Az Avon pedig a legtöbb háztartásba eljut, kifejezetten olcsó árfekvésű termékeket kínál, így érthető módon nem a luxus alapanyagokat használja. Ellenben marad a parfümőr szabadsága, illetve jelen esetben a parfümőr tehetsége. Kérem szépen, a három parfüm esetében két valóban nagyágyú parfümőr adta a nevét az illatokhoz, így a megszokott Avon parfümöknél jobbra sikerültek. Lássuk!

Patchouli Indulgence

Alexandra Carlin nevéhez fűződik az illat. Fiatal parfümőr, közel 50 illattal a háta mögött. Túlnyomó részt az Oriflame-nek kreált illatokat, de nevéhez fűződik néhány Iceberg illat, valamint az Amouage Beloved Man és Honour Woman illatok. A Patchouli Indulgence egy édeskés, csípősen fűszeres pacsulis illat, amelyben az ámbra igen hangsúlyos, valamint a pézsma-rózsa kombó mosópor-szerű tisztasága átható. A kezdeti édesség pont ebbe a csípős-fűszeres tisztaságillatba szelídül bele. Szerencsére hiányzik belőle az Avon illatok legtöbbjére jellemző jellegzetes felhang (fehér virágok, jázmin általában). Komolyabb, dámásabb illat.

Iris Fétiche

Nos, a három illat közül ez lesz a legnépszerűbb. Az orr, aki mögötte van: Emilie Coppermann, aki olyan illatokat kreált, mint Burberry Brit Sheer, Vip 212 Men, Givenchy Play, Paco Rabanne Black XS széria, Balmain Extatic, és szinte az összes The Different Company illatok (pl Majaina Sin. Szóval valóban mester, méghozzá sikeres. Az Iris Fétiche is az lesz, hiszen nagyon hasonló karakterrel bír, mint a La Vie Est Belle vagy az Escada Magnetism. Írisz mellett a vanília az abszolút főszereplő: édes, púderes, fás illat. Erősen feketeborsos, de nyilván nem niche módon, de azért jelen van. Nagyon finom, meleg és balzsamos az ámbra benne. Nem egyedi illat, az elmúlt tíz év bestsellereinek kivonata, ezért nagy eséllyel sok mindenkinek tetszeni fog. Kedvezmény nélkül 5999 Ft, a mai parfüm árak mellett igazán jó vétel lehet annak, aki szereti a La Vie Est Belle világát.

Magnolia en Fleurs

Na, kérem itt egy nagyágyú játszadozott, csak éppen a saját sikerét öntötte új köntösbe. Maurice Roucel nevéhez 133 parfüm fűződik, igazi slágerillatok, mint a Amouage Reflection, Bond New Haarlem, DKNY Be Delicious, Frederic Malle Musc Ravageur, Guerlain Incolence és L’Instant, Le Labo illatok, Lutens Silver Iris Mist, és a Gucci Envy. Az a Gucci Envy, amely a 90-es évek nagy slágerillata volt a maga virágos-zöld illatával, és amely feltámadni látszik az Avon Magnolia en Fleurs képében. Persze, csak karakterében. Azt mondanám, hogy a sorozat 3 darabja közül ez a legkülönlegesebb. Nagyon jó kis friss tölgymohás magnóliát kapunk, harmonikus illattal, igazi nyári csemegeként használható. Szinte kivillan belőle a sok-sok fehér szín közül a lágy, halvány zöldes jegy. Nőies, mégis élénk és friss illat. Ideális nyárra, vagy azok számára, akik nem szeretik az édes illatokat.

Mindhárom illatot megtaláljátok az avononline oldalán! Darabjuk most 5999 ft-ba kerül kedvezmény nélkül.



Vélemény, hozzászólás?

Az email címet nem tesszük közzé. A kötelező mezőket * karakterrel jelöljük.

Ez az oldal az Akismet szolgáltatást használja a spam csökkentésére. Ismerje meg a hozzászólás adatainak feldolgozását .

  • Facebook
  • Twitter