130 éve született Coco Chanel

Bizony, a divat nagyasszonya Coco Chanel, minden idők legsikeresebb parfümjének anyja 130 éve született. A kis Gabrielle Chanel hányattatott gyermekkorában nem is sejthette, hogy a XX. század egyik legmeghatározóbb alakja lesz, neve egyet fog jelenteni a stílussal, luxussal és eleganciával.

coco-chanel

Életútja legendás: szegénységből indult, kezdeti énekes fellépéseit varró tehetsége váltotta fel, és egy nagy adag merészség segítette a hírnévre: ő volt az első varrónő, aki a nőket kiszabadította a fűzőből, és az akkori kor számára meghökkentő ruhakölteményekben járt és járatta vendégeit. Hamar felkapta a francia elit, így meg sem állt a világhírnév felé, mely a Coco Chanel nevet messzi földön is híressé tette. Halála után sem csökkent a divathát népszerűsége, Karl Lagerfeld vezetésével a divatház régi fényében pompázik.

Chanel hamar felismerte, hogy a ruhák mellett a kiegészítők forgalmazása is igen nagy hasznot hozhat a cég számára. Legendásan imádta a parfümöket, szerinte ??az nem is nő, aki nem visel parfümöt.?

   Első és máig leghíresebb illata a No.5, melyhez több legenda is tartozik. Chanel egy neves parfümőrrel készíttetett több sorozat parfümöt, azzal a kikötéssel, hogy ?Olyan illatuk legyen, mint egy asszonyé.? A parfümőr Coco elé rakta a teszter üvegcséket, és Chanel a 5. számút választotta, így nemes egyszerűséggel No.5 lett a neve. A parfüm is kuriózum a maga nevében, hiszen először használtak a parfümőrök aldehideket a parfümgyártás során. Hatalmas siker lett, mely a mai napig is tart. Köszönhető ez Marilyn Monroe reklámjának is, aki állította, nem alszik semmi másban csak egy csepp Chanel No.5-ben.

Azóta az illat is megújult, A No.5 Eau Premiere lágyabb, és modernebb, mint elődje, Nicole Kidman reklámozásával szintén nagy népszerűségnek örvend. A Chanel ház mindig is adott arra, hogy parfümjeit a legnevesebb és legszebb színésznőkkel reklámozza, a No.5 parfümöt is több, gyönyörű színésznő reklámozta.

Hihetetlenül minőségi, luxustermékek a Chanel parfümök, éppen azért igen ritkán jelennek meg teljesen új illattal. Éppen ezért mindig nagy várakozás előzi  meg egy ?egy parfüm megszületését.

Az Allure megjelenése is bombaként robbant a parfümrajongók körében 1999-ben. Már maga a név is roppant pontosan körülírja az illatot: játékos, bohém, ugyanakkor nőies és elegáns is egyszerre. Mondhatni, hogy a klasszikus illatjegyeket felvonultató Allure nem csak a nők, hanem a férfiak szívét is meghódította, hiszen a XXI. század küszöbén csábító és egyúttal elegáns parfüm hiánypótló volt a maga nemében. Az Allure-nek két különbőző töménységű változata van: eau de parfum, mely erősebb, és eau de toilette, mely lágyabb, napközben is bátran viselhető változata. 2006-ban jelent meg az érzékibb Allure Sensuelle, mely bátrabban mutatja meg csábítóbb oldalát. Bár a Chanel ház túlnyomórészt nőknek tervez parfümöket, az Allure Pour Homme és Allure Sport Homme a legkeresettebb férfi parfümök közé tartoznak. Az Egoist és az Egoist Platinum a határozott és célratörő férfi illata, aki nem riad vissza az elé tornyosuló akadályoktól. Kifejezetten markáns, erős jegyei csak férfias férfiakon állnak jól.

A fiatalabb korosztályt megcélozva született meg a bájos Coco Mademoiselle 2001-ben. Hihetetlenül gazdag illatjegyekben, melyek olyan művészi pontossággal,  és érzékkel vannak komponálva, hogy a létező minden parfümös díjat besöpört. Az illat sziporkázóan nagyvilági, fűszeres, és bájosan édes, mint az a nő, aki az ujjai köré csavarja a világot. A Coco Mademoiselle eau de parfum és eau de toilette változatban is megvásárolható.

chance edp

Chance, az örök vidámság és boldogság illata. Amellett, hogy az illat jókedvre deríti, felruházza viselőjét nőiességgel és egy kis pikantériával, ebben rejlik a Chance titka: hiszen minden nőben ott rejtőzik a csábító démon és a romantikus hercegnő egyaránt. A Chance sorozat darabjai: Chance eau de parfum, Chance eau de toilette, Chance eau Fraiche nyári, könnyed változata, és a lágy Chance eau Tendre.

2010 a Chanel éve volt, hiszen hatalmas érdeklődés és várakozás előzte meg az új férfiillat, a Bleu de Chanel megjelenését. A parfüm arcaként a fiatal és tehetséges Gaspard Ulliel-t választották. A Bleu de Chanel a metropolita és modern városlakó férfiak illata: különleges aromák és fanyar fás jegyekben gazdag, hihetetlenül vonzó férfias parfüm.

2012-ben merész lépésre szánta el magát Karl Lagerfeld: az ikonikus Chanel No.5 parfüm reklámarcának nem mást választott, mint a sármos Brad Pitt színészt, meghökkentve a világot azzal, hogy férfivel reklámozza a nők kedvenc parfümjét. A merész húzás bejött, újra a Chanel parfümökről beszél az egész világ!

chanel-no5-brad-pitt

Szintén 2012-ben debütált a Coco parfüm legújabb változata, a Coco Noir. Illatát az a Jacques Polge parfümőr álmodta meg, akinek gyakorlatilag az összes Chanel parfümöt köszönhetjük 1981 óta, mint például a teljes Chance, Allure és Coco sorozatot is. A parfümöt a régi idők ihlették, megfűszerezve egy csipet luxussal, kifinomultsággal, bujasággal és eleganciával.



Vélemény, hozzászólás?

Az email címet nem tesszük közzé. A kötelező mezőket * karakterrel jelöljük.

Ez az oldal az Akismet szolgáltatást használja a spam csökkentésére. Ismerje meg a hozzászólás adatainak feldolgozását .

  • Facebook
  • Twitter