10 parfüm mítosz, ami megdőlt

Sok álhírt hallunk parfümös berkekben, különösen arról, hogy hogyan kell a parfümöt viselni vagy kiválasztani. Különösen fontos ez akkor, ha parfümgardróbunkat frissítenénk, vagy éppen egy teljesen új, számunkra ismeretlen illatot szeretnénk vásárolni. Egy laikusnak nehéz szétválasztani a tényeket és a legendákat, amelyeknek nem feltétlenül vannak valóságalapjai. Ebben segít most a parfum.hu csapata!

1.mítosz: Minél erősebb az illat, annál jobb

Valójában: Kitaláció

Mindenki a hosszantartó illatokat keresi, de az „erős” vagy „intenzív” jelző nem mindig jelenti azt, hogy az adott parfüm jobb vagy hogy sokáig tart. Ne feledjük, hogy mindenki másképp értelmezi, mit jelent az “erős” illat: az egyik embernek az oud erős, a másiknak a frissítő nappali illat.  A keresést a parfümök illatkoncentrációjának vizsgálatával kell kezdeni. Az illatkoncentráció általában a koncentrált olajok százalékos arányára utal, azaz minél magasabb a százalékos arány, annál alacsonyabb az alkoholtartalom, és annál tartósabb lesz az illat.

2.mítosz: Az EDT, az EDP és a PARFUM ugyanolyan illatúak

Valójában: Kitaláció

Ha egy adott illat EDP, EDT vagy parfum változatát megszagoljuk, szinte ugyanazt az illatot érezhetjük, hiszen ugyanazokat az illatjegyeket tartalmazzák. A különbség a koncentrált olajok arányában van. A parfüm a legmagasabb koncentrációjú, a legtöbb 20-40% illóolajat tartalmaz, és körülbelül 8 órán át tart a bőrön.  Az Eau de Parfum a következő legmagasabb koncentrációjú, 7-14%-os, és akár 6 órán át is tarthat. A könnyebb formulák, mint az Eau de Toilette általában 4 órán át tart, 3-8%-os koncentrációval, míg az Eau de Cologne a spektrum legalacsonyabb végén van 2-4%-os koncentrációval. Gyakran az összetevők aránya is különbözik, amelytől nem teljesen ugyanaz az illat párolog a bőrről. Jó példa erre a Chanel Tendre sorozat, amelynek legújabb sztárja a Chanel Eau Tendre Eau de Parfum

3.mítosz: Az illat legyen a legutolsó dolog, amit felveszel

Valójában: Kitaláció

Az illatszert gyakran a szépségápolási rutin befejezéseként javasolják, de ez nem jelenti azt, hogy feltétlenül az ajtón való kilépés előtti másodpercben kell a bőrre fújni. Ha közvetlenül zuhanyzás vagy hidratálás után permetezel, a frissen hidratált bőr és a test melege segíthet abban, hogy az illatjegyek tovább megmaradjanak, így az illat is tartósabb lesz. Maximumot hozhatjuk ki a kedvenc parfümünkből rétegzéssel: ha az illathoz illő hidratálót használunk, akkor az illat tartósságát növeljük.

4.mítosz: Az illatok különböző illatúak lehetnek más embereken

Valójában: Tény

Biztos előfordult már mindenkivel, hogy a barátnőnk kölcsönvett parfümje rajtunk teljesen más illatúvá vált, és egyáltalán nem olyan volt, mint ahogy a barátunkon pompázik. Nos, a bőrünk egyedi illatú, különböző mennyiségű olaj található a felszínén, ami megváltoztathatja, hogyan viselkedik egy parfüm rajtunk.

5.mítosz: Mindig a csuklódra fújd a parfümöt

Valójában: Tény

A parfümök és a bennük lévő illóolajok a bőr legmelegebb részein párolognak a legintenzívebben. Ezeket a területeket pulzuspontoknak hívjuk. A csukló az egyik legmelegebb pont, ahol az illat a nap folyamán teljesen ki tud bontakozni. A nyak két oldala, és a térdhajlatok azok, ahol a legszebben tudnak kibontakozni a parfümök.

6.mítosz: Ha a bőrödbe dörzsölöd az illatodat, tovább tart

Valójában: Kitaláció

Ezt még csak véletlenül se csinálja senki! Tudjuk, hogy nehéz ellenállni a csuklók összedörzsölésének, de ezzel csak tönkretesszük az illatot, ugyanis a dörzsöléssel az illatjegyeket alkotó molekulák bomlanak szét, így gyorsabba elillan az illat. Mindössze annyi a teendő, hogy megvárjuk, amíg a permet megszárad a levegőn. Tégy egy próbát a Guerlain Mon Guerlain parfümmel !

7.mítosz: A parfümöknek van lejárati idejük

Valójában: Tény

A parfümök dobozán nem jeleznek pontos lejárati időt, csak egyes daraboknál jelzik, hogy a felbontás után hány hónapig garantálják az illat frissességét. A legtöbb parfüm körülbelül 3-5 évig is eláll, ha egy kis szeretettel kezeljük őket (pl. közvetlen napfénytől, melegtől, nedvességtől védve tároljuk).  Ha azt vesszük észre, hogy megváltozott a folyadék színe, vagy a kissé savanyú illatot áraszt, akkor bizony a kedvenc illatunk már használhatatlan.

8.mítosz: A parfüm (EDP töménység) nőknek, a kölni (EDC, EDT töménység) férfiaknak való

Valójában: Kitaláció

Ha egy évtizeddel ezelőtt beszéltünk volna erről, akkor kénytelenek lettünk volna egyetérteni ezzel az állítással. Ugyanis a márkák nem hoztak forgalomba Eau de Parfum formulákat férfiak számára, ehelyett a férfiaknak aftershave krémeket, kölniket és Eau de Toilette-eket kínáltak. Manapság a parfümök egyre szélesebb körben elérhetővé válnak minden illattípusban – férfias vagy nőies -, ami azt jelenti, hogy ez a mítosz megdőlt. Ékes példája ennek a nagy sikerű Dior Sauvage Eau de Parfum.

9.mítosz: A parfümöt a levegőbe fújva és az illatfelhőn átsétálva tovább tart

Valójában: Kitaláció

Mint ahogy már írtuk, a legjobb, ha a meleg pulzuspontokra fújjuk kedvenc illatunkat. A parfümfelhőbe sétálás nem ad intenzívebb illatélményt, ugyanakkor egységesebb illatot kölcsönöz viselőjének, hiszen a haj és a ruha is rendkívül jól tartja az illatot.

10.mítosz: Minden nap viselhetsz parfümöt, minden alkalomra

Valójában: Tény

Nincs is annál jobb, mint naponta kedvenc illatunkat magunkra fújnunk. Az illatnak rengeteg előnye van: amellett, hogy csodás illatot hagy rajtad, növelheti az önbizalmat, segíthet abban, hogy pozitív, maradandó benyomást keltsünk valakiben, és feldobhatja a hangulatot és a körülöttünk lévőket! Az egyetlen dolog, amit nem szabad elfelejteni, hogy aznap az alkalomhoz igazítsuk a választott illatot; például egy könnyű Eau de Toilette jól működik egy irodai napra, míg valami klasszikus vagy meleg és sugárzó illat a legjobb választás egy randevú estére.

 



Vélemény, hozzászólás?

Az email címet nem tesszük közzé. A kötelező mezőket * karakterrel jelöljük.

Ez a weboldal az Akismet szolgáltatását használja a spam kiszűrésére. Tudjunk meg többet arról, hogyan dolgozzák fel a hozzászólásunk adatait..

  • Facebook
  • Twitter