Vajon mindig a niche parfüm a drága?

Változó világban élünk. Amit tíz évvel ezelőtt tényként kezeltünk, ma már kénytelenek vagyunk felülírni, értem ezt arra a kijelentésre, hogy a niche parfümök drágák, vagy drágábbak, mint a mainstream, hagyományos parfümériában kapható társainál. Sajnos vagy szerencsére ez ma már nem feltétlenül igaz! Sajnos: mert bevallom, a hetekben csak kapkodom a fejem a sajtóanyagok, magazinok, promóciók kapcsán, amelyekben egy-egy designer parfüm ára 30.000 Ft felett van, és ez szerintem már irreális. Az, hogy egy Hugo Boss eau de toilette 100 ml 38.700 Ft legyen…szerintem már nevetséges.

Hogy miért? Nem azt mondom, hogy ez az illat csapnivaló, hanem azt, hogy ennek az áráért bizony egy igen komoly niche parfümöt lehet venni, ami biztosan sokkal szebb, stílusosabb és minőségibb, mint az új Hugo Boss. Szerencsére a niche parfümök köre olyan bitang módon bővül, hogy az addig szűk réteg számára elérhető, drágának titulált vagy éppen beárazott parfümök mellett a kis független indie parfümházak jobbnál jobb kreációkkal robbantották szét a szerintem túl elitista niche parfümök világát. 2017-ben egyáltalán nem ördögtől való luxusparfümériában vásárolt, egyedi niche parfümöt viselni, sőt, éppen az az ember számít ma rongyrázónak, aki közel 40.000 Ft-ért egy designer parfümöt vesz.

Arról a tényről nem is beszélve, hogy a designer parfümök tartósság bizony szemmel, akarom mondani, orral érezhetően gyengébb, van olyan designer parfümöm (edp töménységben), amely egy órát sem bár ki, és ez felháborító. Oké, nem mondom, hogy nincsenek csapnivalóan gyenge hatósugarú niche parfümök sem (dehogynem…bosszant az is piszkosul), na de hogy 30.000 Ft-ért még ne is érződjön rajtam?! Már csak ezért is érdemes körbenézni niche fronton, mert ott még nagyobb eséllyel találunk olyan parfümöt, amely kibír minimum fél napot (de olyat is, ami 2 nap után is lerobbanthatatlan 🙂

Azt azért hozzá kell tennem, hogy a legnagyobb designer márkák létrehoztak saját niche-jellegű parfümvonalat, amely csak vagy az adott butikokban érhetőek el, vagy kiemelt parfümériákban, természetesen jó pénzért (jellemzően 60.000 Ft körül mozognak). Armani, Dior, Chanel, Givenchy, Dolce & Gabbana és Van Cleef & Arpels márkáknál érdemes ezek után kutakodni.

És hogy bebizonyítsam, összegyűjtöttem pár nagyon jó és valóban megfizethető (mondjuk ki, olcsóbb mint a designer parfüm) niche parfümmárkát a Madison, a Neroli és a Le Parfüm luxusparfümériák kínálatából.

Carner Barcelona – a fiatalos spanyol márka számos díjat bezsebelt már parfümös berkekben, jobbnál jobb illatokkal jelentkezik, amelyek közül pár már igazi kult illatnak számít, és sokan szeretik. Tardes, Palo Salto, és a legújabb kedvencem a Sweet William, mint elérjető 30.000 Ft-ért 50 ml-s méretben (100 ml 44.000 Ft körül). Keresd: Madison és Neroli

A londoni Shay & Blue izgalmas, egyedi és valóban kézműves parfümöket kínál, szerintem verhetetlen árakon. Kedvencem a Salt Caramell, de ha a Neroliban jártok, próbáljátok mi mindegyik illatukat. 30 ml 16.800 Ft, 100 ml 29.800 Ft.

A Le Parfumben kaphatóak a bájos Reminiscence parfümök, melyek évek óta nagy kedvencei a gourmand illatok szerelmeseinek. A Rem az egyik legszebb tengerillat, 100 ml 25.000 Ft-ba kerül, míg a Les Notes Gourmandes cukiságai 20.000 Ft-ért vásárolhatóak meg (50 ml).

Évek óta a niche parfümök közül is kiemelkedő Atelier Cologne elképesztő minőségű kölnijei (és parfümjei) sem merítik ki annyira a pénztárcákat. Már 20.000 Ft-ért elérhetőek az illatok, és személyes tapasztalatom alapján kijelenthetem, hogy 1-2 spricc egy Atelier Cologne parfümből sokkal tartósabb, mint egy designer illaté.

A 2010-es évek egyik legnagyobb durranása volt a minimalista Escentric Molecules megjelenése, és a molekula sorozata, amely hatalmas érdeklődést váltott ki a niche parfümök szerelmeseiből vagy éppen vonzott be új “tagokat”. Vitatkozhatnánk, hogy az egyébként pofátlanul egyszerű illat valóban olyan addiktív hatást vált-e ki, mint ahogy a rajongók beszámolnak róla (nálam a 01 széria nem működik, de a molecule 02 rajtam csodálatos), de inkább mindenki próbálja ki saját bőrén a Neroli parfümériában. 30 ml 19.800 Ft, 100 ml 34.600 Ft.

Bár nem kedvencem, de elismerem zsenialitását az Annick Goutal parfümöknek, közöttük számos olyan illat van, amely igazán megéri az árát (50 ml kb 25.000 Ft, 100 ml kb 36.000 Ft). Például a díjnyertes Ninfeo Mio, vagy a szuperkult Eau d’Hadrien. Kipróbálhatjátok a teljes kollekciót a Le Parfum parfümériában, és ha szerencsétek van, Zólyomi Zsolt parfümőr segítségetekre lesz abban, hogy melyik illik hozzátok igazán!

Ha valaki nagyon különleges, extravagáns illatra vágyik, amely garantáltan nem jön szembe vele az utcán, akkor az mindenképpen próbálja ki a Madison parfümériában a Comme des Garcons parfümöket. A népszerű divatház azt az utat választotta, hogy inkább különleges, egyedi, kis szériás illatokat gyárt, melyek megalkotásánál semmiféle piaci kényszer nem terhelte az alkotókat, hát ez meg is érződik minden egyes illatukon. A jellemzően 30.000 Ft alatt elérhető darabok közül nehéz kiemelni egyet-kettőt, de ha már a Madisonban jártok, akkor ne hagyjátok ki az Amazingreen, Floriental, CDG2 illatokat.

Bár már a képzeletbeli, agyeldobós árkategóriát felülről súrolja, de mégis szívből ajánlom a Byredo svéd parfümmárka illatait, ha van kult és niche márka, amely igazán hordható és mégis különleges, akkor ez az! Gipsy Water, La Tulip, Bal D’Afrique, Blanche és Mojave Ghost mind érdemesek egy próbára. A Madison parfümériában kaphatóak, 50 ml körülbelül 35.000 Ft, de 1-2 csepp bőven elég belőlük a boldogsághoz. Például a Mojave Ghost az egyik legtartósabb parfümöm.

Nyilván ennél sokkal több olcsóbb árkategóriában mozgó, úgynevezett niche parfüm kapható, várom szeretettel a ti ötleteiteket is:)

Andrea

 



6 thoughts on “Vajon mindig a niche parfüm a drága?”

  • Sajnos ebben teljesen igazad van, a magyar fizetésekhez képest mindennek el van szállva az ára, parfümöktől a ruhákon át az elektronikai cuccokig, még az élelmiszerek is… Én Angliában szerencsésnek mondhatom magam, hogy a parfümös hobbim nem megerőltető anyagilag, de otthon nehezen lenne fenntartató abban a formában ahogy itt űzöm. Ha már így alakult, annyit igyekszem megtenni, hogy nem hagyom, hogy a családom és a barátaim irreálisan túlköltsék magukat, inkább viszek mindent Angliából a szülinapokra vagy ünnepekre, vagy csal úgy, ha valamit olcsóbban szeretnének megvenni.

  • 🙁 épp az imént bosszankodtam azon, hogy ezen közel 40.000 Ft-os parfümök még csak nem is tartósak. Sajnos igazat kell, hogy adjak neked, valóban kimagasló remekmű igen régen került piacra, a parfümházak óvatos játékot mernek csak játszani és a trendekkel haladni, mert abból van biztos bevétel. A Mon Guerlain bevezetésének is volt egy kis felhangja, amikor kiderült, hogy igazából egy régebbi illatot élesztettek újjá, és hogy Angelina-hoz kevés köze van (bár sehol nem állították, hogy kifejezetten neki készült volna, vagy ő választotta volna ki…). Igen, a Gabrielle-től én is tartok, bár papíron jól hangzik.

  • Szia! Engem nemcsak a pofátlan árak háborítanak újabban fel. (hisz a parfüm valahol luxus dolog). Inkább az, hogy az egyes divatházak egyre gyengébb, említésre sem méltó illatokat (vagy inkább lötyiket) adnak ki. Persze hatalmas csinadrattával és reklámmal. Még a Guerlain, Armani ház is flankerekben gondolkozik, él 1-2 évet a parfümjük, majd jön az újabb kis semmietlen produktumuk. Sehol egy igazi nagy durranás, egy 1925 óta élő Shalimar….
    Már előre félek a Chanel Gabrielle-jétől is. Olvastam róla hideget, meleget, de attól tartók egy kis virágos semmiség lesz, biztonsági játékosoknak, nem egy karakterillat.

  • Szia Szilvia! 🙂 Nagyon örülök, hogy megosztottad velem véleményed! Nem beszélve arról, hogy míg egy “jobbléti” államban egy 30.000 Ft-os parfüm körülbelül annyi megerőltetést jelent a pénztárcának, mint itthon egy nagyon alacsony árfekvésű kölni, s ez a reális. De évek óta szembesülök vele, hogy itthonra mindent túláraznak, mondok egy példát: kint jártam külföldön, és a New Yorkerben nézelődtem, azon pedig a nemzetközi árcímkék, amin látom, hogy átszámítva bizony forintban rosszabbul járnék, mint pl euroval. (bár pl az Orsay árai itthon olcsóbbak, mint külföldön). De ha azt vesszük, hogy egy átlag fizetés mondjuk 150.000 Ft, és ehhez hogyan aránylik a 30.000 Ft, míg mondjuk Svájcban egy átlagkereset átszámítva 500.000 ft körül van, s ehhez képest a 30.000 semmi…(okéoké, a megélhetés is drágább). Szóval bosszantó, na! 😀

  • Szia! Mindig olvaslak, de általában nem szoktam kommentelni – de ezt a témát nem tudom ignorálni.

    Remek gondolatok, engem is megdöbbentenek az árak, főleg a magyar árak. Felfoghatatlan módon nálunk minden sokkal drágább, mint külföldön. Londonban élek, az árak szerintem itt is el vannak szállva, de a helyzet kevésbé borzasztó, mint Magyarországon. Itt a 100ml-s Hugo Boss teljesen áron £90, azaz átszámítva 30.000 Ft körül van.

    Az árazás nekem kényes téma… Engem az is kiborít, hogy ugyanannak az illatnak a férfiaknak szánt megfelelője mindig olcsóbb, mint a női, ráadásul sokszor tartósabbak is, akkor is, ha nem EDP, hanem EDT töménységűek.

Vélemény, hozzászólás?

Az email címet nem tesszük közzé. A kötelező mezőket * karakterrel jelöljük.

Ez az oldal az Akismet szolgáltatást használja a spam csökkentésére. Ismerje meg a hozzászólás adatainak feldolgozását .

  • Facebook
  • Twitter