Prada La Femme Prada – parfümújdonság és parfümkritika

“La Femme Prada, egy grandiózus virágillat Prada módra.”

E mottónál semmi sem tudná hitelesebben bemutatni, mi is az új, várva várt Prada parfüm lényege. Úgy ácsingóztam utána, mint kislány a legújabb My Little Pony-ért, és karácsonyra meglepetésajándékként érkezett hozzám! Soha rosszabb karácsonyt! 🙂 Van miért örülni, hiszen jó pár éve annak, hogy a Prada egy vadi új illattal előállt (ami nem flanker, változat, limited edition) ez pedig a Candy volt, amiről tudjuk, hogy telitalálatnak bizonyult, köszönhetően a prádásított” cukorkás illatának, azaz úgy édes, és karamellás, hogy mellette magán viseli a Prada-ra jellemző kifinomultságot, minimalizmust.

A La Femme Prada és férfi párja a L’Homme Prada a bennünk rejlő különböző személyiségjegyeket kívánja előcsalogatni olyan illatokkal, amelyek kliséktől, trendektől függetlenül az abszolút nőiességet és férfiasságot hirdetik. Lássuk, mi valósul meg belőle. 

060_128_R7

„Együtt akartam bemutatni ezt a két illatot, ugyanazzal a koncepcióval és fotóssal, hogy valóban felcserélhetők legyenek. – idézi Miucca Prada. Két színésszel és színésznővel dolgoztunk, akik mindannyian három-négy szerepet játszottak. Valójában ez az alapkoncepció: nem egyetlen ikon testesíti meg a nők vagy a férfiak álmát. Éppen ellenkezőleg, ezek az emberek a valóságot tükrözik, annak sokszínűségével együtt. ”

A Prada parfümök, illatok mindig is szembe mentek az árral, s maguk vágta úton új trendeket teremtettek. Gondoljunk csak az Infusion sorozatra (Infusion d’Iris) vagy éppen a Prada (Amber) sorozat. Sehova sem sorolható, trenden kívüli illatok, amelyek nem a szélsőségek hullámát lovagolták meg, hanem a mindenkori klasszikus képét vetítették elő. Az új illatpáros nem ezt az utat követi. Olyan illatokat kívántak életre hívni, amelyek a nemek közötti kontrasztot halványítják el, az én olvasatomban inkább beleolvasó, semleges illatok, amelyek nem elfedik a személyiséget, hanem kiegészítik, kihangsúlyozzák azt.

FEMME-DETAIL-V6

A La Femme Prada biztonsági játékos. Kifinomult, harmonikus, valóban nőies illat, mely a tradicionális “nőies” virágos akkordokra épít. Nem mindennapi virágot emel a középpontba, a frangipani-t. Eddig javarészt nyári, koktélozós, trópusi parfümökben kapott kiemelt szerepet, s mivel a jázminok családjába tartozik, ott is felbukkan, ahol a jázminnál édesebb, de hozzá hasonlóan krémesebb aromára van szükség. Én csodálkozom, hogy ezt a virágot választották az illat “szóvivőjének”, mármint ha a Prada-ról beszélünk. Egyértelműen az érzéki, kihívóbb vonalat szerették volna ezzel erősíteni. Méhviasz és vanília, puhítja a frangipani-t, melyet tubarózsa egészít ki (nagyon halkan). A többarcúságot az írisz felütése jeleníti fel (kvázi mint a Prada ikonikus kézjegye), vetiverrel, melytől intimmé válik az illat karaktere. Ha ki kell emelnem valamint az illat kapcsán, az a puhasága! Bár az ylang-ylang és a frangipani akkordja érezhetően hozzáad az illathoz egyfajta egzotikus felhangot, mégis maga az illat villámgyorsan rásimul a bőrre és nagyon finoman, fátyolszerűen illatozik rajta. Sajnos rajtam 1-2 óra múlva túl bőr közelivé válik, de ezt már sok más parfümnél megfigyeltem, valamint kinél előny, kinél hátrány, hogy túladagolni lehetetlen. Soha nem lesz túl sok, soha nem lesz harsány vagy bántó.

Hangulatában visszaadja az illatok karakterét a parfümökhöz készült kisfilm, igaz nem “bőbeszédű”, sokat nem tudunk meg belőle az illatokról, de a célcsoportot, stílust igen. A zene pedig…nekem nagyon bejövős! 🙂

A L’Homme Prada-ról itt olvashattok bővebben!

Az új illathoz (lévén az illatnak is két személyisége van) két feltörekvő színésznőt választottak, Mia Goth és Mia Wasikowska személyében, míg a férfi illat arcai Dane DeHaan és Ansel Elgort fiatal színészek lettek. A parfümök üvegei a Prada ház stílusjegyeit hordozzák magukon, a félbevágott kör alakú üvegek kiegészítik egymást. A bőr és tükörhatás lenyűgöző, jó kézbe venni a stílusos üveget.

FEMME_INGREDIENTS

Összetevők: frangipani, ylang-ylang, írisz, tubarózsa, méhviasz, vanília, vetiver

Sillage: 2/3 – intim illat, nem terjengős

Tartósság: 2/3 – nem tudom, mi van velem, egyszerűen nem érzem magamon 1-2 óra után, de írjátok meg, ha máshogy tapasztaljátok

Szexifaktor: 4 – na, ilyen a kifinomultan érzéki, “fejfelkapós” illat

Elegancia: 4 – és emellett kifinomult, semmi közönséges szál

Korosztály: bárkinek 18-80 között

Árkategória/árérték: Felső kategóriás designer parfüm.

Imádom/tetszik/nem tetszik: – Ajj, nehéz ez…maga az illat tetszik, szívesen hordom, de az, hogy így eltűnik rólam, zavar. Lehet, hogy megveszem  mellé a parfümtestápolóját és tusfürdőjét, az biztos felerősíti a hatást.

Az új parfümpáros oly exkluzív (én is először a reptéri duty free shopban tudtam kipróbálni), hogy Magyarországon kizárólag 10 Douglas parfümériában kapható: Mamut, Árkád, Westend, Váci, Aréna, Mom, Allée, Kecskemét, Győr, Debrecen

Andrea



Vélemény, hozzászólás?

Az email címet nem tesszük közzé. A kötelező mezőket * karakterrel jelöljük.

  • Facebook
  • Twitter