Parfümgyűjtő – üveges vs minta

A parfümisták, parfümgyűjtők, parfümrajongók két csoportra oszthatóak: vannak, akik csak a rendes üveges parfümöket gyűjtik, és vannak akik megelégednek az 1-5 -10 ml-s mintákkal (dekant) is. Felmerül a kérdés, hogy valójában egy parfümgyűjtő magát az illatot vagy az üveget gyűjti? Mert ha csak az illat iránti kíváncsiság hajtja, akkor meg kellene elégednie a parfümmintával is, de bizony vannak olyanok, akiknél a minták nem játszanak, ha gyűjteményről van szó. Bevallom, nálam sem. A számon tartott gyűjteményembe egyáltalán nem számolom bele a 10 ml-nél kisebb üvegeket, mintákat, még akkor sem, ha gyáriak. Rengeteg mintám van, amelyek 95 %-a arra vár, hogy tesztelés kapcsán írjak róluk, néha úgy érzem, ebben soha nem fogom utolérni magam, hiszen nem mindegyik nagy üveges parfümjeimről sem tudtam még írni, nemhogy a mintákról.

parfummintak-parfumblog

Pedig egy kis parfümminta remek módja annak, hogy megismerjünk egy parfümöt, hiszen egy 1 ml-s mennyiség bőven elég 2-3 alkalomra, ebből pedig kiderül, hogy szeretjük-e magunkon az adott parfümöt. Gondolom a Világbank pénze sem lenne arra elég, hogy minden parfümöt  megvegyünk 30-50 vagy 100 ml-s, gyári üveges kiszerelésben ami csak felkelti az érdeklődésünket, arról nem is beszélve, hogy sokszor a leírások alapján nem az a parfüm tombol a bőrünkön, amit várnánk, és teljesen feleslegesen állna a pénzünk és energiánk egy “nem szeretem” parfümben (szerencsére már lehet eladni, csereberélni használt parfümöket is, szóval van esély túladni rajtuk).

Szóval tudom ezt a józan eszemmel, mégis sokszor veszek meg ismeretlenül teljes üveges parfümöket újonnan, mert beindul a gyűjtőszenvedély, meg a harácshangya, azzal magyarázva, hogy az adott parfüm igazi kultikus darab, vagy kihagyhatatlan ajánlat vagy éppen olyan jókat olvastam róla a nemzetközi fórumokon. És persze néhányszor pórul járok, mert nem lettünk barátok, de ilyenkor szépen félrerakom dobozostól, mert tudom, pár év múlva lehet, hogy álmaim illata lesz. 🙂

Ma már külön cégek alakultak azon üzleti modellre (nem itthon, külföldön), hogy eredeti parfümöket mérnek ki különböző méretű mintákba, melyeket tematikus csomagokban árulnak, vagy éppen csak úgy magukban, a legnagyobb niche parfümériákban is kaphatóak a parfümökből minták, sőt, már maguk a parfümházak is kínálnak mintakollekciókat vagy kis kiszerelésű, úgynevezett utazóméretű parfümöket, felismerve az igényt arra, hogy van az a közönség, aki beérné akár egy 10 ml-s mennyiséggel, de ragaszkodna az eredeti csomagoláshoz.

Nekem lassan a lakásunk mérete szab határt annak, hogy mennyi parfümöt vásárolok, no és persze az, hogy irdatlan sokba kerülne minden vágyott parfümöt megvásárolni, úgyhogy kompromisszumot kell kötnöm, ha a gyűjteményem bővítéséről van szó. Meglátjuk, mire jutok! 🙂

És ti hogy álltok a parfümgyűjtéssel? Mi számít bele? Minta is, nagy üveges is?

Andrea



Vélemény, hozzászólás?

Az email címet nem tesszük közzé. A kötelező mezőket * karakterrel jelöljük.

  • Facebook
  • Twitter