Flower by Kenzo Eau de Lumiere – parfümújdonság

Kenzo Takada 1970-ben alapította Párizsban Kenzo nevű divatházát. Ötvözte a tradicionális japán és a modern európai divatot, mely a multikulturalizmus egyik ikonjává emelte. Kenzo mester első parfümje 1978-ban jelent meg King Kong néven, mely első butikjának nevéből, berendezéséből inspirálódott (Jungle Jap). Kenzo számos parfüm klasszikust adott nekünk, kezdve a Kenzo Jungle szériával, a Flower sorozattal, vagy a Kenzo Amour-ral. Bár mostanság a Kenzo inkább a flankerekben gondolkodik (kivéve a tavalyi Kenzo World premierjét), számomra sok kedvencet, mondhatni signature illatot adott. A Jungle Tigre az én vagyok – naná, hogy kivonták a forgalomból, a Le Monde Est Beau főiskolás korom illata volt, a Flower pedig megjelenése éveiben volt kedvencem.

A Flower by Kenzo – magyar nevén pipacsos Kenzo – 2000-ben jelent meg. Egycsapásra baromi népszerű lett, édes púderes, különleges illata semmihez sem fogható volt, abszolút szélsőséges reakciót váltott ki az emberekből, vagy rajongtak érte vagy gyűlölték. Szerintem nehezen bekategorizálható illat, egyszerre friss, virágos, púderes, krémes, édeskés, és pikánsan füstös. Alberto Morillas parfümőr mesterien keverte ki (zseni a pasi), három akkord köré építette fel az illatot: virágos, púderes és finoman fás jegyek elegye alkotja. Az az igazság, hogy a szerelem 1-2 üveg elhasználása után elmúlt, mert én egy ilyen hűtlen dög vagyok, és nem is jött vissza azóta sem. Őszintén bevallom, hogy a számtalan Flower változat cseppet sem izgatott fel, párat már ki sem próbáltam, mígnem idén nyár elején engedve a kísértésnek befújtam magam az új Flower by Kenzo Eau de Lumiere-rel, és paff…bejött!

“Sem a pipacsnak, sem a fénynek nincs illata, de mindkettő a szépség és az erő érzését nyújtja, érzelmet és egy kis csodát ébreszt bennünk. A fény élet, általa nőhetnek a virágok. Ennek a mágikus virágnak a megtestesítéséhez két erőteljes női akkordot használtunk, jázmint és rózsát. Amikor megalkottuk az illatot, elképzeltük a fény teljes spektrumát. A fehér fényt a Kalabriai bergamottal érzékeltettük, mely vibrálást és frissességet hoz az illatnak. A nappali fény, mely életre kelti és illattal tölti meg az illatokat a szívjegy dinamikus, nőies virágos jegyéből ered, melyhez jázmint és rózsát használtunk. Lágy, visszafogott fény a fehér pézsmából, a jellegzetes FLOWER BY KENZO összetevőből árad, mely az illatnak tartósságot és kifinomult nőiességet kölcsönöz.” – Alberto Morillas & Amandine Clerc-Marie

Totál szkeptikus attitűddel próbáltam ki, és magam is meglepődtem, hogy ez az illat működik rajtam! Ugyanaz a  megmagyarázhatatlan furcsa de mégis harmonikus atmoszféra, melyet anno 17(!) éve az anyaillatnál éreztem. Érdekes asszociáció, mert bár az illat valóban fényes, mint ahogy a neve is utal rá, mégis nekem rendkívül erőteljes, domináns, határozott illatnak tűnik. Powerful – ahogy az angolok mondják, de jó értelemben. Nem gyűri le a viselőjét, hanem karakteressé teszi. Halványan, hunyorítva hasonlít az anyaillathoz, nem csoda, hiszen a Flower by Kenzo ikonikus jegyeit tartalmazza, mint a bolgár rózsa, fehér pézsma, jázmin és ibolya. Csak a ragyogást, üdébb és sugárzóbb hatást sok-sok bergamottal és heliotróppal értek el. A fehérpézsma abszolút főszerepben lubickol, puha és erőteljes a hozzáadott ylang-ylanggal valamint a sambac jázminnal. Sokkal érzékibbé vált így, mint a sima Flower. Ellensúlynak cassist vetettek be, egyáltalán nem domináns, egy csipet fanyarságot kölcsönöz az illatnak.

Abszolút nőies illat, erőteljessége ezt a nőies vonalat emeli ki. Nem kimagasló alkotás, de tökéletesen passzol a “változat” szerepbe: ha valaki nagy Flower rajongó, de most egy kicsit másra vágyik, annak tökéletes választás lesz az Új Eau de Lumiere. Igazából évszakhoz nehezen köthető, bármely napszakban megállja a helyét.

Összetevők: bergamott, cassis, rózsa, jázmin, barack, ylang-ylang, pézsma, ibolya, heliotróp

Sillage: 3 – edt töménység, gyengébb sillage

Tartósság: 3 – edt, pár órát bír

Elegancia: 3/4 – ez az az illat, amely totálisan viselője személyiségéhez idomul, azt emeli ki, szóval klasszikusan vett elegáns stílushoz is remekül passzolhat

Szexifaktor: 3/4 – Érzéki, kétség kívül

Korosztály: kortalan, bárkin jól állhat

Árkategória/árérték: edt töménység, 30 ml 15.950 Ft

Imádom/tetszik/nem tetszik: – nekem kellemes meglepetést okozott, szívesen viselem, bár most meleg van, kíváncsi vagyok, hogy hűvösebb időben hogyan fog állni.

Már kapható a parfümériákban!

Itt pedig megnézhetitek az interjút (francia nyelven, angol felirattal) a két parfümőrrel:

Andrea



Vélemény, hozzászólás?

Az email címet nem tesszük közzé. A kötelező mezőket * karakterrel jelöljük.

  • Facebook
  • Twitter