Elmélkedés a parfümök tartósságáról…

Hogy lehet az, hogy a két éves kislányomnak vásárolt, 400 (!) forintos, eau de toilette (!!) töménységű no name “játékparfüm”vagy mi (na jó, az a neve, hogy Roxanne Mood) olyan brutálisan tartós, hogyha befújja magát, akkor nem csak ő húz maga után brutál sillage-t minimum egy napig, hanem a szobája két napig parfümfelhőben úszik, és a méregdrága, túlárazott designer parfümök pedig a bőrömről eltűnnek egy óra múlva?! Hogy?!

Komolyan, érthetetlen ez számomra. Hogy az egyik márka tudja, a másik meg nem. Mármint azt, hogy egy parfüm kibírjon már minimum fél napot, mert szerintem ez az alap, ez lenne a norma. És ne hogy azt higgyétek, hogy van különbség a niche és a designer parfümmárkák között e tekintetben, mert nincs. Mert vérlázítóan pofátlannak tartom, hogy az egyébként csodálatos Penhaligon’s fantasztikusabbnál fantasztikusabb illatai csak úgy leperegnek rólam, még a nagy szívszerelmem, az Iris Prima is, amely oly gyönyörű, hogy amikor először kipróbáltam, még a könnyem is kicsordult. De rohadtul keserédes szájízzel veszem elő, ha egyáltalán már előveszem, mert tudom, hogy amit reggel hétkor magamra fújok belőle, annak nyoma sem lesz délelőtt tízkor. Én meg nem cipelem még a parfümömet is magammal, így is tele a táskám.

Vagy éppen kiemelném a Guerlain-t, amelynek parfümjei 90%-ban nagyon tartósnak bizonyulnak, különösképp a Shalimar Souffle, amely hetekig (!) illatozik egy-egy kendőmön. De miért tud a Nasomatto/Orto Parisi előállni szó szerint lemoshatatlan parfümökkel, amelyeket elég csak egy kis papírcsíkra fújni, és képesek egy fürdőszobát hetekig illatosítani. Nem gondolom, hogy az alapanyagok minőségében lenne a titok nyitja, Mert gondolom a fenti Roxanne Mood parfümbe sem gondosan válogatott, minőségi alapanyagok kerültek, hiszen akkor nem lenne 400 Ft, vagy lehet, hogy éppen ez mutatja a mai parfümpiac brutális elszállását, hogy igen, egy nulla PR-ral piacra dobott, totálisan gagyinak kinéző parfüm piaci ára 400 Ft/ 15 ml, és ez a reális, nem ám 40.000/90 ml. Hozzáteszem, hogy nincs is ennek a kis Nina Ricci Nina formát idéző parfümnek rossz illata, szóval kutassátok fel a DM vagy a Rossmann drogériákban, mert ennyiért nem csak a h*lyéknek éri meg, ha pedig nem válik be, nem fogod sajnálni wc illatosítónak 😀



8 thoughts on “Elmélkedés a parfümök tartósságáról…”

  • 😀 mondanám, hogy neked adom, de már elfújta! Mi is a DM-ben vettük, kb 2 éve…azóta sem láttam, de majd figyelem!

  • A roxanne piros moodját keresem időtlen idők óta, ugyanis legalább két éve eltűnt a DM polcairól, kemény 700 ft volt egy üveggel, mármint a csepp alakú, ami itt a képen is van, nem az alma. Iszonyat tartós, és marha jó az illata. Áruld már el kérlek, hogy hol vetted a kislányodnak, ugyanis én csak török és bolgár webshopokban látom, és vahogy nem akaródzik onnan rendelni, mert ki tudja, mit sóznak rám.

  • Az biztos és mennyi pénzt kiadunk érte.Talán most a hűvösebb napokon, mintha jobban tartott volna a Muse, de mindegy is, következő kiszemeltem a Gaultier Scandal.Sajnos nekem nagyon bejön. Na, az tényleg tartós.

  • En az uj Chanel Gabrielle – el jartam igy! Egy ora mulva nem erzem az illatot!
    Nagyon bosszanto!

  • 😮 óó, de sajnálom, nálam is a kívánságlista elején van a Muse. Nagyon tud bosszantani, ha megveszek valamit és leolvad rólam 🙁

  • Jót nevettem a cikkeden. Én is pont így jártam, mikor kislányom befújatta magát a La Rive Frozennel, és isteni illata volt, rajtam meg szinte semmi sem tart. Legutóbbi csalódásom Angel Muse. Isteni illat, de rajtam nem tart.:-((

  • Hát igen, nagy talány ez számomra is. :-/
    Kb 1, másfél éve fedeztem fel magamnak egy lengyel márkát, akik utánzatokat gyártanak, és már kb mind megvan amit szeretek és ők gyártanak, mert a nagy részük erősebb, tartósabb mint az eredeti! És 100 mili 1800.- belőlük. Kész röhej.

Vélemény, hozzászólás?

Az email címet nem tesszük közzé. A kötelező mezőket * karakterrel jelöljük.

Ez az oldal az Akismet szolgáltatást használja a spam csökkentésére. Ismerje meg a hozzászólás adatainak feldolgozását .

  • Facebook
  • Twitter