Egy ikon újjászületése – Chanel No.5 L’Eau

Őszinte leszek, onnan tudom, hogy öregszem, hogy egyre jobban kedvelem a régi illatokat (amelyeket tévesen az idős korosztállyal azonosítanak), és hogy az új generáció (Z vagy millenial) stílusát egyáltalán nem tudom befogadni. A nagy márkák kivétel nélkül az újabb és újabb fiatal generációt kívánják megszólítani, hiszen ők a leginkább fogékonyabbak a divatra, az újdonságokra, és ők azok, akiket leginkább befolyásolni lehet vásárlás terén. Így én a 42 évemmel már egyik márkának sem vagyok fontos – pedig pont most lenne pénzem megvenni minden elém tolt beauty terméket. Ma a mostani 20 éves generáció a célközönség, és a feladat egyszerű: márkahű vásárlóvá tenni őket. Ez pedig csak úgy lehet, ha egyrészt eléjük dobunk egy követhető ikont, másrészt termékeinket is hozzájuk fiatalítjuk. Így esett meg, hogy pár éve piacra dobták Lily Rose Depp közreműködésével az ikonikus Chanel parfüm, a No.5 modern, fiatalos, korunkban jobban fogyasztható változatát.

A Depp lányka már az anyatejjel francia sikket szívott magába, édesanyja Vanessa Paradis, édesapja pedig Johnny Depp színész. Őszinte leszek, Lily nem a favoritom, nézegettem róla képeket, egyszerűen nem jön át a kisugárzása. De tudom, hogy millió követője van, és anyukája után ő is neves “Chanel-lánynak” számít, ennek ellenére nekem még mindig Nicole Kidmannel lehet eladni egy Chanel parfümöt. Nem mellesleg a Nicole által reklámozott Chanel No.5 Premiere parfüm kifejezetten a kedvencem, annak ellenére, hogy vastagon megtalálható benne az alapillat DNS-e, mégis sokkal modernebb, könnyedebb, légiesebb.

Szükség van a régi illatok modernizálására? Ilyen formán, mint ahogy a Chanel csinálja, nincs bajom: nem nyúl régi, közkedvelt alapillathoz, de időnként (és nem túl gyakran) újraértelmezi azt, és kiad 1-1 különkiadást belőle az újak kedvéért. Ilyenkor azért a törzsközönség is hálás, és simán ráveti magát az új verzióra (lásd én, akinek sokkal inkább bejönnek a modernizált változtok).

Szégyellni kellene magamat azért, amiért nem tetszik az ikonikus alapillat? Nem, és nem is vagyok hajlandó rá. Hordja, szeresse mindenki azt, amit akar. És teszek arra, hogy mit KELL vagy KELLENE éreznem, ha egyszer nem érzem.

 



Vélemény, hozzászólás?

Az email címet nem tesszük közzé. A kötelező mezőket * karakterrel jelöljük.

Ez a weboldal az Akismet szolgáltatását használja a spam kiszűrésére. Tudjunk meg többet arról, hogyan dolgozzák fel a hozzászólásunk adatait..

  • Facebook
  • Twitter