Már olvashattatok többször a csodás török (isztambuli) niche parfümmárkáról, a Nishane-ről a Parfümblogon. Szerencsés vagyok, mert kipróbálhattam a 2015-ben debütáló, 16 illatból álló extrait sorozatot, és benne több parfümszerelemre találtam (imádott Tuberóza, Wulong Cha, Passion Choco, Ambra Calabria). 2016-ban Rúmi, a híres perzsa költő munkássága ihlette két, díjesőket bezsebelő illattal jelentkezett a márka: a Fan Your Flames édes-fás-rumos, gourmand jellege belopta magát a legtöbb parfümrajongó szívébe, a Hundred Silent Ways pedig puha csók a bőrön vaníliával, írisszel és fehér virágos akkordokkal.
2017 újabb Nishane illatoktól lesz hangos, azaz éppen most is már az, hiszen ezekben a napokban zajlik a legnagyobb parfüm kiállítás Milánóban (Excense) és a három új illat itt debütál, immár hagyományosan. Roppant szomorú vagyok, hogy nem lehetek ott, évek óta készülök elmenni, de hol egy gyerekszülés, hol egy munkahely váltás megakadályoz ebben… 🙂
A három a új parfümöt nem más ihlette, mint a Törökországban igen népszerű és nagy hagyományokkal rendelkező árnyjáték.
“A karagöz egy török árnyjáték, mely valószínűleg a 16. században terjedt el az Oszmán Birodalomban. Eredetéről megoszlanak a vélemények. Az árnyjáték két főszereplője Karagöz („fekete szem”, vagy „cigány”), a tanulatlan, ám szókimondó és szellemes parasztlegény, és Hacivat [hadzsivat] (vagy Hacivad), a művelt városlakó, aki oszmán-törökül is tud verselni. A karagöz-játékokat régebben főtereken, kávéházakban játszották,[1] és az egyik legkedveltebb szórakoztatási forma volt. A mozi és színház elterjedése óta háttérbe szorult, ma már jóformán csak Ramadankor, illetve főképp gyerekeknek szánt színházi előadásokon, hagyományőrző programokon találkozni vele.”
Hacivat – a három illat egyike képviseli a modern, trendi urbanlife stílusú férfi archetípusát, tisztelgés az elegancia, a hozzáértés és a művészetek szeretete előtt. Az illat maga egy klasszikus chyre: száraz erdei fa, tölgymoha, cédrus, jázmin, pacsuli, bergamott, ananász és grapefruit gyönyörű fehér, tisztaságot idéző üvegben.
Karagoz – a hipster, az őszinte lazaság illata, mely tisztelgés a szellemesség, nyíltság és őszinteség előtt. Ananász, fekete szőlő, zöld fűszerek, neroli, jázmin, pacsuli, vetiver, agarfa, ámbra. Érezhetően egy vagány illatra számíthatunk, feketés-szürke üvegben.
Zenne – a három illat közül ő képviseli a nőiességet, tisztelgés a szépség, önbizalom és flört előtt. Grapefruit, rebarbara, fekete ribizli, török rózsa, gardénia, szantálfa, vanília, ambergris, pézsma. csodásan puha, izgalmasan vibráló illat lehet.
A kreatív igazgatók, Mert Güzel és Murat Katran Karagöz és Hacival legendáját a mai, modern világba átültette, játékosságukat és mai mondanivalójukat parfümtrilógiába Jorge Lee ültette át. Csakúgy, mint az árnyjáték eredeti témája, a Nishane parfüm trilógia célja is az, hogy kihangsúlyozza a emberek ellentmondásos interakcióját, amely megfigyelhető minden egyes kultúrában.
Őszintén? Egyszerűen odavagyok és leborulok Mert és Murat előtt, akik ezt a márkát ennyire kreatívan terelgetik afelé, hogy a világ egyik legelismertebb niche márkája legyen. Eredetiségből, minőségből és kivitelezésből 100%! Ha van parfümmárka, amely valóban a niche parfüm fogalmának megfelel (azaz a művészetként alkotott parfümök), akkor az a Nishane. Igyekszem kipróbálni őket, és akkor jelentkezem bővebb beszámolóval.
További Nishane illatokért látogassatok el a márka honlapjára!
Andrea