Kenzo World Eau de Parfum

Olyan régóta várom, hogy kipróbálhassam az utóbbi idők egyik legvitatottabb parfümjét, a Kenzo World-öt. Nemzetközi piacon már 2016-ban megjelent (ha jól tudom, akkor először az Egyesült Államokban), majd 2017-ben nálunk is. Év végén sikerült szereznem egy üveggel, és azóta ülök a “kritikán.” Mert bennem is épp olyan vegyes érzések tombolnak, mint a legtöbb parfümös fórumon. Jó vagy nem? Kellett nekünk vagy sem?

Több, mint 10 millióan nézték meg a Kenzo World kisfilmjét, amely parfümreklámok között (is) rendkívül kiemelkedő. Nem csoda, hiszen az illatról nem tudtunk semmit, csak berobbant ez a dilis, kissé idegesítő, de legalább annyira egyedi és lebilincselő reklám, és felvillan benne a szemet formázó üveg (amelyet egyébként Kenzo mester táskáinak motívuma ihletett), szóval mindenki az új Kenzo parfümre volt kíváncsi. Mert ha Kenzo, akkor az esetek nagy százalékában valami egyedi, valami más lesz, mint a megszokott, valami felejthetetlen, gondoljunk csak a Jungle kollekcióra vagy a Flower by Kenzora. És a kisfilm alapján minimum valami ütős, nem hétköznapi dologra lehetett számítani.

Ehhez képest sajnos a World csalódást okozott, és beleesett abba a csapdába, amely mindig fennáll akkor, amikor valaki valami nagyot akar robbantani, és azt sikerül jól beharangoznia. Ha van hibája, amit felrónak a Worldnek, akkor az az, hogy nem eléggé meghökkentő, nem eléggé egyedi, nem eléggé más, mint a többi. Pedig a Kenzo bedobott mindent, amitől különlegessé válthatott volna ez az illat. A kampány, az, hogy vették a fáradságot egy új illat bevezetéséhez, és az, hogy Francis Kurkdjian parfümőrt kérték fel, aki jelenleg a legfelkapottabb orr a szakmában. Imádom a munkáit, de felismerhetően ott van illataiban a kézjegye (csodálatosan bánik a virágos-púderes jegyekkel), éppen ettől nem tudott nagyot robbanni a World bomba, mert nem mer kilépni a komfortzónából. Ennek ellenére a Kenzo World jó illat. Erős, kissé erőszakos virágos-fás illat, amelyben a most divatos ambroxan kapott kiemelkedő szerepet. Meleg tónusú, finoman krémes, de érezhetően virágos parfüm, amelyben a lágy bazsarózsa és az érzéki egyiptomi jázmin csap össze, ellenpontként pedig finom púderes virágos akkordok állnak össze.

„Az ambroxán adja meg a virágok számára a csábító tulajdonságot, amit azonnal el is kell felejtenünk. Ez egy kicsit olyan, mint a sfumato Leonardo Da Vinci képeiben, amikor egymás mellé helyezünk két színt. Az ambroxánnak megvan a saját, magával ragadó ereje. Úgy viselkedik, mint a köd, ami homályosan körüllengi a tárgyak kontúrját és ezzel csak sejteti a körvonalaikat.” – Francis Kurkdijan

A pirosbogyós gyümölcsök jelenléte energikussá, testesebbé teszi a légies virágos jegyeket, édeskés leszáradása után finom ambroxanba mártott virágcsokor illata marad a bőrön.

A Kenzo művészeti vezetői, Carol Lim és Humberto Leon a divatról alkotott vízióit „lehelte” első, saját alkotású parfümjébe. A világ elképzelésük szerint élénk, spontán, meglepő, mulatságos, és színes… A világ, ami a szabadságot ünnepli, az önkifejezést, a sokféleséget és a kreativitást. Egy játékos és dinamikus illat… a Kenzo igazi szellemiségével. Valóban jó koncepció, jó a körítés is, csak éppen a világ szomjazott valami másra, valami ütősebbre, valami dinamikusabbra. Nem mondanám a Kenzo World-öt játékosnak, mulatságosnak vagy meglepőnek. Egy szépen szabott virágos illat, amelyen érződik, hogy értő kezek alkották, és egy kevésbé vibráló felvezetés után lehet, hogy nagyobbat szólt volna (én mondjuk a nőies, izgalmas, független oldalát mutattam volna be). Így sajnos maradnak a fanyalgó kritikák, amelyek távol tartják a vásárlókat a Kenzo World-től. Pedig aki szereti a mesterien metszett, erőteljes, mély virágos illatokat, az mindenképpen tegyen próbát vele!

Összetevők: pirosbogyós gyümölcsök, bazsarózsa, virágos jegyek, egyiptomi jázmin, ambroxan

Sillage: 3/4 –  A kifújás utáni fél órában erőteljes, utána hamar elhalkul, de nem szűnik meg, így 3/4!

Tartósság: 3/4 – Most mit mondhatnék, hogy a szokásos? Illanós, mint a többi.

Szexifaktor: 3/4 – nem az a csábos maca típus, de az a fajta, amelyet megjegyeznek a férfiak

Elegancia: 3/4 – mivel Francis Kurkdjian készítette, biztosak lehetünk benne, hogy van benne bőven elegáns faktor

Korosztály: gyakorlatilag bárkinek szívből ajánlom, aki szereti a lehengerlő virágos illatokat.

Árkategória/árérték: 50 ml nagyjából 25.000 Ft körül van, középár-kategóriás parfüm.



Vélemény, hozzászólás?

Az email címet nem tesszük közzé. A kötelező mezőket * karakterrel jelöljük.

  • Facebook
  • Twitter