Michael Edwards neve fogalom parfümös berkekben, ő az az úriember, aki évről évre feldolgozza az adott év parfümújdonságait és ezt egy csodálatos könyvben meg is jelenteti, benne értékes és hasznos összefoglaló magukról az illatalapanyagokról, osztályokról, csoportokról, egyszóval biblia a parfümimádóknak, kár, hogy olyan drága…(210$).
Viszont elcsíptem belőle egy érdekes statisztikát, amely 2015 parfümmegjelenéseit foglalja össze, íme:
Eszerint 2015-ben összesen 2044 új (!) parfüm jelent meg, sokkal több, mint előző évben (1768). Ebből 817 parfüm az úgynevezett niche vagy artisan, azaz művészi/független parfümmárka terméke. Érdekes, ugye? A 2044 parfümből “csak” 279 darab volt flanker/utánzat…ezt én sokkal többnek éreztem, de ha összeadjuk a niche és a flanker parfümök darabszámát (279+817=1096), akkor látszik, hogy a mainstream parfümpiacon körülbelül 1000 új (nem változat) parfüm debütált (ebből például 66 celebrity parfüm volt).
Ami kifejezetten mutatja napjaink parfümtrendjét, hogy az úgynevezett uniszex parfümök egyre jobban teret hódítanak (itt a táblázatban ‘shared’ néven keressétek), tavalyi évben 741 uniszexnek aposztrofált illatot jelentettek meg, míg például kifejezetten férfiparfüm csak 349 volt. Itt is látszik a niche parfümök hatása, és az,hogy egyre több a niche parfüm, amelyek eleve uniszexként kerülnek ki a parfümériák polcaira.
Sok. 2044 új illat? Ha az ember követni szeretné, akkor naponta minimum 6 új parfümöt kellene kipróbálnia…Én benne lennék!
Andrea