Az olasz Dolce & Gabbana divatmárka 1985-ben alakult, s a világ egyik legismertebb luxusmárkájává nőtte ki magát mára. Domenico Dolce és Stephano Gabbana mesterei annak, mi kell a nőknek: szenvedély és nőiesség. Érdekes, hogy bár parfümvonaluk 1992-től indult, és szinte minden parfümjük korszakalkotó a maga nemében, mégis óvatosan bánnak az új illatok kidolgozásával. Úgy vélik, hogy inkább kevesebb vonalat futtatnak, de azon belül több alternatívát kínálnak a rajongóknak. Így lehetséges az, hogy gyakorlatilag ha Dolce & Gabbana parfümökről beszélünk, akkor Light Blue vonal, The One vonal, Dolce vonal és Dolce & Gabbana vonalról beszélhetünk, plusz az Anthology. Most nem mennék bele a megszűnt illatokba, nagy bánatomra több olyan illatot is kivontak, amelyet nagyon szerettem (pl Sicily), pedig ez is megérne egy misét. Azt hiszem, az is tudja, hogy a The One parfümnek milyen illata van, aki egyébként soha nem viselte, és lehet, hogy nem is tudja, hogy tudja, már ha értitek… 🙂 A The One 11 éve jelent meg, és szinte biztos vagyok benne, hogy jellegzetes, puha barackos-vaníliás illata mindenkinek beleégett az orrába, bárhol felismerhető ez a puha illat. Hatalmas kultusza van, de minden királynőnek szüksége van egy kis ráncfelvarrásra, megújulásra.
Az idén a The One új arculatot kapott, mindenki kedvenc Khaleesi-je, Emilia Clarke (a Trónok harca című sorozat egyik színésznője) lett az új The One Eau de Toilette arca, lelke. A The One parfüm arcai egyébként Gisele Bündchen modell és Scarlett Johansson volt, szerintem mindkettő csodásan illett az illathoz, főleg Gisele (bár vele bármit el lehet adni). Dolce & Gabbana egyébként szeret ismert színésznőket, énekesnőket, modelleket felkérni kampányához, és az, hogy a jelenleg legnépszerűbb sorozatszínésznőt, Emilia Clarke-ot megcsípték, zseniális, pláne úgy, hogy a The One férfi illatához pedig a sorozat másik szupersztárját, Kit Haringtont szerződtették le. Jelenleg nincs náluk népszerűbb, és az, hogy ketten együtt szerepelnek, külön gyönyör! Még mielőtt továbbmennénk, jöjjön Kit! <3
Mint látjátok, a The One teljesen új kontextusba kerül: az olasz hétköznapi életbe, ahol van minden: pasta, mamma, vallás, és életöröm. Egyszóval tömény olasz életérzés. Kit egyébként remekül beleillik a képbe, Emilia-nál kicsit erőltetettnek érzem az olaszos feelinget, szerintem a sminkje, haja nem lett olyan jó, vagy legalábbis nem találom ön-azonosnak, harmonikusnak (bár megjegyzem, lehet, hogy szőkén szoktam meg, és ez zavar). De térjünk is rá az új illatra.
A The One eau de parfum-nek számos változata jelent már meg (Rose the One, The One Desire, L’Eau the One), 2017-ben pedig az új illat a The One Eau de Toilette. Felmerül a kérdés, hogy mi szükség az Edt kiadásra, ha van edp is. Nos, jelen esetben az edt nem azt jelenti, hogy az edp gyengített kiadása lenne, hanem azt, hogy kicsit más, kicsit csendesebb változata. A The One Eau de Toilette alapjaiban kiérezhető az anyaillat signature akkordja (fehér virágos, barackos vanília), de sokkal virágosabb, légiesebb és könnyedebb, mint az edp. Hiányzik belőle a nehéz, érzéki szilvás akkord, helyette elegáns, már-már klasszikusan nőies jegyeket kapott, mint a bergamott virág és tölgymoha. Azt kell, hogy mondjam, kifinomultabb, sikkesebb és könnyebben hordható, mint az edp, pedig az is egy csodás illat a maga nemében. A fehér virágos akkordok abszolút kiemelkednek az illatjegyek közül (liliom, gyöngyvirág, jázmin), melyet finoman édesít meg a barack-vanília-ylang kombináció (ettől jellegzetesen “theone-os”). Megőrizte azt a fajta púderességét, amelyet annyian szeretnek a The One-ban, ugyanakkor ragyogóbb, vibrálóbb, élénkebb illat lett.
“A The One Eau de Toilette egy elbűvölő, érzéki, nőies illat, frissességgel telve, melyben a központi jegyet a fehér liliom alkotja. Vibrálóbb, mint valaha, Michel Girard parfümkészítő egyszerre ragadta meg a virágos illat minden oldalát, egy új, érzéki virágos addikciót alkotva. Az illatban a fehér szirmú, aranyló virágporos fehér liliom és a virágzó olasz bergamot, a mandarin esszencia, a lágy licsi és a zamatos fehér barack találkozása érezhető. A ylang ylang egyedi esszenciáját – melynek különleges párlata felfedi annak ragyogó liliomos oldalát – hangsúlyozza a lágy narancsvirág és a mézes seprőzanót abszolút. Érzéki vanília, vetiver és pézsma ölelik körbe ezt az érzéki, gazdag illatcsokrot.
A The One család legelső tagja a The One Eau de Parfum, mely Christine Nagel alkotása. Egy mély illatélmény, melyben a fehér liliomos, virágos szív finom kontrasztot alkot az érzéki, gazdag vaníliával és az azt körülölelő ámbrás és pézsmás jegyekkel.”
Kell nekünk a The One Eau de Toilette? Nekem mindenképp! Azok fognak nagyon örülni neki, akiknek a sima The One (edp) esetleg túl nehéz, túl púderes, túl édes, de amúgy szeretik az illatát. Akik pedig soha nem használták az anyaillatot, az Eau de Toilette-tel tegyenek először próbát. Abszolút modern, mai illat, szépen kidolgozott virágos jegyekkel, és nem szirupos édes akkorddal. Kortalan illat, ha nem is 0-100 éves korig ajánlom, de 18-tól fölfelé és 80-on alul bárkinek jól állhat, stílusos ruhatárhoz igazítva (magyarul ez nem az a melegítős, rohangálós illat). Az új Eau de Toilette megjelenésével Dolce & Gabbana visszatér az eredeti The One üveghez, mely ezúttal magasabb, karcsúbb és elegánsabb sziluettet kapott. A mértani arany kupak, fényes fekete logóval és a világos arany doboz magában hordozzák az illatcsalád színkódjait.
Összetevők: licsi, mandarin, barack, bergamott virág, ylang-ylang, gyöngyvirág, jázmin, narancsvirág, liliom, seprőzanót (broom), vetiver, tölgymoha, vanília, pézsma, ámbra
Sillage: 3 – nem annyira harsány, mint az edp, de nem is kell annak lennie
Tartósság: 3/4 – edt létére simán hozza a mostanság megszokott edp tartósságot, rajtam jó pár óráig érezhető
Szexifaktor: 4/5 – na, kérem ez úgy szexi, hogy még kifinomult is!
Elegancia: 4 – kifejezetten jót tett neki a klasszikus akkordok beemelése, sokkal elegánsabb, mint az edp
Korosztály: kortalan, de igényli a stílusos öltözéket
Árkategória/árérték: a Dolce & Gabbana parfümök a mai parfümárakhoz képest jó ár/érték arányban kaphatóak. A 30 ml 16.900 Ft, az 50 ml 22.500 Ft.