Calvin Klein számos kult illatot adott a parfümtörténelemhez, a legikonikusabb azonban kétség kívüll az Eternety és a CK One. Olyannyira, hogy e két parfümvonalból készült a legtöbb verzió/flanker, amelyeket gyakorlatilag minden nyáron újraértelmeznek. A 2022-es év sem marad CK One újdonság nélkül, hiszen hatalmas médiafelhajtással körítve most jelenik meg a CK1 Palace, olyan sztárokkla, mint William Defoe vagy Joan Collins vagy éppen a Pet Shop Boys. Az illatot a Palace deszkás márka ihlette, velük működtek együtt, egyértelműen a fiatalokat megcélozva, azonban nem elfelejtve, hogy a CK One a 90-es évek egyik legnépszerűbb illata volt (itt jönnek képbe az idősebb celebritások).
1994 októberében, amikor a Calvin Klein CK One debütált, egyértelművé vált, hogy a parfümvilág már sosem lesz ugyanaz, mint volt. Ez volt az 1980-as évek, a boomer-ellenes illat, a “Dinasztia” és a Wall Street éveinek hivalkodó parfümjei, köztük a Calvin Klein saját bestsellere, az Obsession ellenpontja. Az addig rendkívül komplex, hivalkodó és erős illatok mellett a grunge stílust éltető, uniszex, tiszta és friss illatú CK One maga volt a punk lázadás.
“Élénk, citrusos kezdetével, amely átváltott édességbe, majd pézsmásabb tisztaságba, olyan illat volt, mint a tinédzserek szelleme. Tökéletes érzéki kifejeződése volt annak a generációnak, amely az amerikai álom illúziójának végén nőtt fel, törekvő szüleik önelégült ambíciói nélkül, az aranyláncoktól, válltömésektől és “Miami Vice” pasztellszínektől elidegenedve, ambivalens módon viszonyulva … nos, nagyjából mindenhez. A CK One az első 10 napban több mint 5 millió dollárt keresett a cég szerint. Percenként húsz üveg fogyott. Mind a 85 Tower Records üzletben kapható volt, a Nirvana albumok mellett. (Lemezboltok! Emlékszel rájuk?) Ha album lett volna, az eladók szerint a karácsonyi szezon harmadik legkelendőbb CD-je lett volna.” (forrás: nytimes.com)
Ugyanakkor az 1988-ban megjelent Eternity, a nőiesség és az összetartozás szimbóluma nem hogy feledésbe merült volna, hanem a Calvin Klein ház egyik legnagyobb bestsellerévé vált. Az Eternity Calvin Klein azon illata, amelyet házassága tiszteletére tervezett. Az Eternity az örök értékek himnusza: a szerelem, a család és a béke. A kompozíció friss citrusokkal és zöld jegyekkel nyit, amit az ibolya és a gyöngyvirág jegye követ. A szegfű fűszerességével a virágos szívnek enyhén borsos akkordot ad. A zárójegyek gyengédek a púderes heliotróppal, rózsaszín szantálfával és áttetsző pézsmás jegyekkel. A parfümöt Sophia Grojsman tervezte.
Mindkét illat a friss, élénk jegyeket helyezi előtérbe, illattrendek jönnek-mennek, de a tiszta és friss illatok kedvelői mindig ezekhez az illatokhoz nyúlnak vissza.